پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۱۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
امام خمینی(ره) در روزهای نخست پیروزی انقلاب فرمانی صادر کردند مبنی بر اینکه «سزاوار است که بر اولین اسکناس که در ایران به طبع می‌رسد، عکس اولین مرد مجاهد در رژیم منحوس پهلوی چاپ شود، خداوند رحمت کند ایشان را.»

شعار سال: چند روزی است که به مناسبت سالروز شهادت عالم مجاهد آیت‌الله سید حسن طباطبایی قمشه‌ای معروف به «مدرس»، نمایشگاه «منتظر بصیر» در موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی برگزار شده است.

این نمایشگاهاز سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان تهران با همکاری کتابخانه مجلس شورای اسلامی از 11 آذرماه شروع به کار کرده است تا 22 آذر از ساعت نه تا 14 به جز روزهای تعطیل، پذیرای علاقه‌مندان است.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه «منتظر بصیر»حاوی تابلو مقاله‌هایی پیرامون زندگانی این شهید بزرگوار است با تکیه بر نقش بصیرتی شهید مدرس، به ارائه الگوی عملی برای منتظران ظهور می‌پردازد، این نمایشگاه به دلیل تداعی اصلی‌ترین صحنه مبارزه شهید مدرس در مجلس شورای ملی (مجلس مشروطه) برگزار می‌شود.

بازدید از این نمایشگاه رایگان بوده و علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس، میدان بهارستان کتابخانه و موزه مجلس شورای اسلامی مراجعه کنند.

شهید‌ آیت‌الله سیدحسن مدرس در سال 1287 هجری قمری به دنیا آمد، او تحصیل خود را در علوم دینی در اصفهان، سامرا و نجف در محضر بزرگانی چون آیت‌الله میرزای شیرازی، صاحب فتوای تحریم تنباکو و ... تا درجه اجتهاد ادامه داد؛ آن گاه به اصفهان مراجعت کرد و مشغول تدریس فقه و اصول شد.

وی در جریانات مربوط به نهضت مشروطه به سمت سیاست روی آورد، فعالیت سیاسی شهید مدرس با عضویت در انجمن ایالتی اصفهان آغاز می‌شود و با انتخاب او به عنوان یکی از پنج تن علمای منتخب، برای دوره دوم قانون‌گذاری مجلس، در تاریخ 1289 شمسی، چهره‌ سیاسی او شناخته‌تر می‌شود، همچنین مدرس از چهره‌های سرشناس کمیته دفاع ملی بود که جهت جلوگیری از پیشرفت نیروهای روسیه تزاری به سمت پایتخت به قم مهاجرت کردند.

به پاس سال‌ها مجاهدت سیاسی شهید مدرس، امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب در روزهای نخست پیروزی انقلاب فرمانی صادر کردند که خود گویای نقش بصیرتی این شهید بزرگوار است: «سزاوار است که بر اولین اسکناس که در ایران به طبع می‌رسد، عکس اولین مرد مجاهد در رژیم منحوس پهلوی چاپ شود، خداوند رحمت کند ایشان را

و این گونه شد که روی نخستین اسکناس جمهوری اسلامی ایران، تصویر شهید مدرس و پشت آن نمای خارجی مجلس شورای اسلامی نقش بست.

در ادامه تصاویری از نمایشگاه «منتظر بصیر» را مشاهده می‌کنید:











شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 15 آذر 96، کد مطلب: 13910915000399: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین