پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۳۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه دولت برنامه های خاصی برای بهبودی وضعیت معیشتی مرزنشینان دارد، گفت: مرزنشینان نگران مالیات کارت های الکترونیکی نباشند زیرا سیاست دولت تدبیر و امید حمایت از آنان است.

شعارسال: رضا حسینی روز سه شنبه در رابطه با نحوه اخذ مالیات از کارت های الکترونیکی مرزنشینان، بیان کرد: مرزنشینانی که میزان درآمد سالانه آنان از طریق این سیستم کمتر از 216 میلیون ریال باشد، شامل پرداخت مالیات نمی شوند.

وی همچنین به دارندگان کارت های پیله وری مرزنشینان هشدار داد که در صورت واگذاری کارت های خود به سایر افراد، در محاسبه مالیات کارت های خود حساس باشند زیرا در برخی مواقع افرادی سودجو از این کارت ها سوء استفاده می کنند و دارندگان کارت مالیات های سنگین را متحمل می شوند.

وی همچنین با اذعان به اینکه تصویب قانون افزایش عوارض خروج از کشور و ادغام بازارچه های مرزی با گمرکات باعث نگرانی مرزنشینان شده است، افزود: در تصویب قانون افزایش عوارض خروج از کشور برخی مسائل معیشتی و اجتماعی مرزنشینان پیش بینی نشده بود و این موضوع هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال اصلاح به نفع مرزنشینان است.

وی ادامه داد: مرزنشینان نباید نگران ادغام بازارچه های مرزی با گمرکات باشند زیرا سیاست دولت در این راستا بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان است و به همین منظور دولت برای هر نفر هفت میلیون ریال و حداکثر برای چهار نفر از هر خانوار، معافیت گمرکی اجرا می کند تا به تجارت خرد مرزنشینان آسیبی نرسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد که انتظار می رود تمامی کوله بران از معافیت مالیاتی بهره مند شوند.

اکنون که بیش از یک ماه از اجرای این طرح می گذرد، مرزنشینان با نگرانی هایی چون بازار سیاه کارت های الکترونیکی، تاخیر در ترخیص، ممنوعیت توکیل کارت ها، مالیات بر درآمد و پایین بودن میزان تخفیف روبرو هستند و رفع این نگرانی ها در افزایش تجارت مرزی آنان تاثیرگذار خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1397 ، کدخبر: 82994565 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
ا.ف75
خداییش دیگه مرزنشسن هارو از این دست پرداختی ها باید معاف کرد تا امنیت ذهنیشون رو ازشون نگیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
چقدر خوب که انقدر از این مردم مرزنشینمون حمایت میشه واقعا حقشونه.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین