پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۷۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۱
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه مرزنشینان فعال در جابجایی کالاهای خرد،‌ برخلاف قاچاقچیان کلان دستشان به جایی بند نیست، گفت:مقابله مستقیم با کوله‌بران جز بدبینی چیزی ندارد.

شعارسال: حسین هاشمی تختی در بازدید و دیدار با کارکنان تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه کار این مجموعه از حساسیت، ظرافت و سختی بالایی برخوردار است، اظهار داشت: تعزیرات حکومتی نقش اساسی در بحث صیانت از حقوق مردم در جامعه دارد و از طرفی نیز عرضه کنندگان نیز حقوق خود را دارند که باید هر دو طرف را با به طور دقیق در نظر گرفت.

وی به سختی کار قضاوت اشاره و افزود: بعضا دیده می شود که افراد فعال در حوزه قضاوت، با تهدیدها و چالش هایی روبرو هستند که باید هر چه بیشتر متوجه این قشر بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خواستار بهبود شرایط دستمزد و امور معیشتی کارکنان تعزیرات حکومتی شد و افزود: یکی از اصول اخلاقی و اصولی فعالان حوزه بازرسی و نظارتی و قضایی حفظ آبروی مردم است.

هاشمی‌تختی یادآور شد: عملکرد تعزیزات حکومتی استان علی‌رغم تعداد کمبود نیرو و امکانات، بسیار ارزنده و قابل توجه بوده است.

وی تاکید کرد: برخی‌ها بعضا زمانی که اسم از مبارزه با قاچاق آورده می‌شود، بدون درنگ فکر و نظرشان متوجه افرادی می‌شود که در گوشه و کنار مرزها به طور انفرادی برای امرار معاش و کسب درآمدی ناچیز اقدام به جابجایی کالا می کنند، اما ما بر این عقیده‌ایم مقابله ایزایی و تحکمی همراه با دستگیری در مورد این قشر که از افراد محروم و مظلوم جامعه هستند، راهکار اساسی نیست.

نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس، قشم،‌بندرخمیر و ابوموسی با تاکید بر اینکه به طور جد همواره مخالف این دیدگاه بوده است، یادآور شد: هزینه‌های اینگونه نگاه‌ها و برخوردها برای جامعه از سود و فوایدش بیشتر است و باید جلوی این رفتارها در سیستم‌های مربوطه گرفته شود.

وی گفت: برخلاف قاچاقچیان گردن کلفت که در صورت مقابله با آنها فشارهای متعددی را به دستگاه برخورد کننده می آورند، مرزنشینانی که به صورت کوله‌بری و انفرادی اقدام به جابجایی کالا می کنند از هیچ پشتوانه‌ای برخوردار نیستند، اما باید وجدان و اخلاقیات را مدنظر قرار داد و هوای محرومان و مستضعفان را داشت.

هاشمی تختی تصریح کرد:‌ نباید برآیند رفتارهای دستگاه‌های نظارتی و مقابله‌ای با قاچاق و سایر تخلفات در بازار، به ایجاد بدبینی در جامعه منجر شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن ابراز رضایت از عملکرد تعزیزات حکومتی استان خواستار تقویت ساختار نیروی انسانی و امکاناتی این دستگاه شد و وعده رایزنی و حمایت‌های بیشتر از طریق وزارتخانه مربوطه را داد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 42شهریور1397 ، کدخبر: 4403747: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
ا.ف75
چرا اصن با این همه ثروتی که ایران داره باید همچین شغل هایی وجود داشته باشن؟ وجود همچین کارهایی در ایران خودش عامل ناامیدی و بد بینیه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین