پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۳۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه خوزستان رتبه دوم شکایت کارگران را در کشور دارد، گفت: استان خوزستان پس از تهران به لحاظ شکایت کارگری در رتبه دوم کشور قرار دارد و در سال گذشته بیش از 26 هزار مورد شکایت از سوی کارگران در استان داشتیم.
شعار سال: سیدنور محمدپور در نشست خبری که امروز 20 مردادماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به بحث اعتبارات فراگیر اظهار کرد: 1238 میلیارد اعتبار به استان خوزستان در بحث اعتبارات طرح‌های فراگیر تخصیص داده شده است و در این زمینه به سود تسهیلات در مناطق محروم هشت درصد و در مناطق شهری تا دو درصد یارانه تعلق می‌گیرد.


وی افزود: سقف تسهیلاتی که به طرح های فراگیر تعلق می‌گیرد شش میلیارد تومان به صورت استانی است و در این زمینه 30 درصد از اعتبارات نیز در مرکز متمرکز شده است و اگر طرحی به تسهیلاتی بیش از شش میلیارد تومان نیاز داشت از این اعتبارات متمرکز استفاده خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: برای دریافت این تسهیلات متقاضی وارد سامانه کارا و پس از ثبت نام، اطلاعات این طرح‌ها وارد دستگاه‌های اجرایی می‌شود و پس از تصویب برای اجرا به بانک‌ها ارجاع می‌یابد.

محمد پور با اشاره به بحث ابلاغ اعتبارات عشایر و روستایی به استان گفت: از صندوق توسعه ملی 1.5 میلیارد دلار به این طرح در کشور تخصیص داده شده که سهم استان از این میزان، حدود 447 میلیارد تومان و 30 درصد از این اعتبار نیز در مرکز متمرکز شده است. در این زمینه 337 میلیارد اعتبار درون استان است که تا کنون 50 درصد از آن تخصیص داده شده و در صورت استفاده کامل از این اعتبار 50 درصد دیگر نیز تخصیص داده خواهد شد.

سود تسهیلات روستایی و عشایری بسیار پایین است

وی با اشاره به اینکه سود تسهیلات روستایی و عشایری بسیار پایین است، ادامه داد: سود این اعتبارات برای مناطق محروم و مرزی چهار درصد و برای سایر روستاها شش درصد است. استقبال بسیار خوبی از این تسهیلات شده است و چهار بانک تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: در کمیته فنی 2352 طرح با اعتبار 583 میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به روستاییان و عشایر تصویب و به بانک‌ها ارسال شده است. این طرح‌ها موجب اشتغالزایی برای 7085 نفر می‌شوند. از 2352 طرحی که به بانک‌ها ارسال شده است، تا کنون 704 طرح با اعتبار 107 میلیارد تومان و اشتغالزایی 1742 نفر به تصویب بانک‌های استان رسیده و از این میزان حدود 75 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.

محمد پور با اینکه از بانک‌های استان گله داریم، ادامه داد: بانک‌ها همکاری لازم را که باید با بخش‌های مختلف داشته باشند، ندارد و علی رغم تاکید استاندار خوزستان به آن‌ها برای همکاری با بخش‌های مختلف، آن‌ها توجه چندانی به این مسایل ندارد و در این زمینه به عملکرد آن‌ها گله داریم.

عملکرد برخی از بانک‌ها در طرح اشتغال فراگیر در حد صفر است

وی با اشاره به اینکه عملکرد بانک‌ها در بحث تسهیلات در طرح فراگیر بسیار نامناسب‌تر از سایر طرح‌ها است، ادامه داد: در طرح فراگیر، بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بسیار نامناسب تر عمل کرده‌اند. در این طرح بانک‌های فراوانی از جمله بانک ملی، تجارت، سپه، صادرات، توسعه تعاون و... وجود دارند که در این زمینه عملکرد برخی از این بانک‌ها در حد صفر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه وظیفه ما ایجاد اشتغال نیست، گفت: ایجاد اشتغال فرادستگاهی است و اگر برای مثال صنعت نفت، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و... شغل ایجاد نکنند شاهد ایجاد اشتغال نخواهیم بود.

32
میلیارد تسهیلات برای مشاغل خانگی استان

محمدپور با اشاره به بحث تسهیلات مشاغل خانگی گفت: در سال 96 برای استان خوزستان 32 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که در این زمینه 60 درصد از این اعتبار توسط بانک‌های عامل پرداخت شد. این اعتبارات تخصیص داده شده در قالب 1956 طرح بودند و به نوعی با اجرای هر طرح برای یک نفر ایجاد شغل می‌شود.

وی گفت: اعتبارات اختصاص داده در بحث اجرای طرح‌های اشتغالزایی اهرم‌هایی برای کنترل دارند در صورتی که این اهرم‌ها در دوره‌ها و طرح‌های گذشته وجود نداشت. گلوگاه‌هایی در این زمینه وجود دارد تا مانع آن شود که پول‌هایی که در این خصوص در نظر گرفته می‌شود بدون نتیجه به هدر بروند و به شکلی با کمک این گلوگاه‌ها هزینه‌کرد این اعتبارات نظارت می‌شود تا در بحث اشتغال هزینه شوند.

پول به تنهایی شغل ایجاد نمی‌کند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه پول به تنهایی شغل ایجاد نمی‌کند، عنوان کرد: طرح‌های خوبی در بخش‌های مختلف استان در حال اجرا است که با اجرای این طرح‌ها شاهد ایجاد اشتغال بسیار خوبی برای جوانان در شهرستان‌های مختلف استان خواهیم بود. همچنین طرح‌های ملی نیز در استان در حال اجرا است که با اجرای آن‌ها می‌توانیم شاهد حل مشکل اشتغال استان باشیم.

محمد پور با بیان اینکه باید اشتغال کنونی استان را حفظ کنیم، ادامه داد: اگر اشتغال فعلی که در استان وجود دارد، حفظ نشود نمی‌توانیم برای استان مشاغل جدید ایجاد کنیم و در این زمینه باید اشتغال موجود را حفظ کنیم. استان خوزستان مزایا و ظرفیت‌های خاص خود را دارد باید بر اساس این مزیت‌ها آموزش‌های لازم برای ایجاد اشتغال به نیروهای جویای کار داده شود.

26
هزار مورد شکایت کارگری در استان

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 26 هزار مورد شکایت از سوی کارگران در استان داشتیم. در این زمینه تلاش شد به صورت سازشی بسیاری از این شکایت‌ها حل و فصل شود تا مشکلی نه برای کارگر و نه برای کارفرما به وجود نیاید. در این زمینه از حدود 26 هزار مورد شکایت کارگران، برای حدود شش هزار مورد رای سازشی صادر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه خوزستان رتبه دوم شکایت کارگران را در کشور دارد، گفت: استان خوزستان یک استان کارگری است و پس از تهران به لحاظ شکایات کارگری در رتبه دوم کشور قرار دارد. در خوزستان بیش از 900هزار نفر بیمه شده داریم و در این زمینه نیز پس از تهران دارای بیشترین تعداد کارگر بیمه شده در کشور هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ 21 مرداد 97، کد مطلب: 13157:www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
باید اعتبارات بخش کار روستایی در کشور بیشتر بشه تا مهاجرت معکوس صورت بگیره و هر چیزی سر جای اصلی خودش بره
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
پول به تنهایی اشتغال ایجاد نمیکنه پس چی اشتغال ایجاد میکنه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین