پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۷۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۰
رئیس هیات تخصصی کار، بیمه و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری گفت: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده های کارگری و کارفرمایی در دیوان عدالت اداری شش ماه است.

شعارسال: حجت الاسلام نبی الله کرمی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری نخستین همایش آموزشی نمایندگان هیات های حل اختلاف خراسان رضوی در مشهد گفت: زمان رسیدگی به هر پرونده با توجه به موضوع و موارد مربوط به آن متفاوت است اما تلاش بر رسیدگی به این موارد در کوتاه ترین زمان ممکن است.

وی یادآورشد: سالانه 150 هزار پرونده در حوزه مربوط به اختلافات کارگری و کارفرمایی در دیوان مورد رسیدگی قرار می گیرد.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه هفت شعبه در دادگاه بدوی و چهار شعبه در دادگاه تجدید نظر پرونده های مربوط به روابط کار و اختلافات کارگری و کارفرمایی را بررسی می کنند، بیان کرد: به طورمعمول شکایات مربوط به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزء پر شکایت ترین ادارات در دیوان عدالت اداری هستند به طوری که 80 درصد پرونده ها مربوط به روابط کار، مسائل کارگری و کارفرمایی است و 20 درصد مربوط به روابط استخدامی ومسائل مبتلا به آن است.

وی افزود: این امر نشان از اهمیت و گستردگی روابط کار میان افراد جامعه دارد و اگر همت وزارت تعاون باشد شاهد کاهش چشمگیر حجم شکایات خواهیم بود.

رئیس هیات تخصصی کار، بیمه و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری در خصوص این همایش نیز گفت: با حکم رئیس دیوان عدالت اداری با تقاضای ادارات کار و تشکل ها برای آموزش هیات های حل اختلاف کار، تشخیص، کمیته های مشاغل سخت و زیان آور و مدیران ادارات تعاون در استانها موافقت گردید و در راستای آن قواعد، حقوق و آیین دادرسی و برخی مسائل دیگر به این گروه آموزش داده می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره آموزشی جلوگیری از انتقال غیر ضرور پرونده های اختلافات کارگری و کارفرمایی و روابط کار به دیوان عدالت اداری و جلوگیری از هدر رفت زمان و سرمایه کارگر و کارفرما و تضییع حقوق آنان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز گفت: 280 نفر از کارگران، کارفرمایان، نمایندگان مراجع حل اختلاف استان و تشکل های کارگری و کارفرمایی و شماری از نمایندگان دولت، دادگستری استان خراسان رضوی و فرمانداری مشهد در این همایش یک روزه شرکت دارند.

محمود احمدی اظهار کرد: در 9 ماه گذشته پنج هزار و 666 پرونده شکایات کارگری و کارفرمایی در استان ثبت شده است.

وی بیان کرد: معمولا بین 10 تا 15درصد پرونده های مربوط به اختلافات و شکایات روابط کاربه دیوان عدالت اداری می رود که از این میزان 85 درصد احکام صادره در استان در دیوان عدالت اداری تائید می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 10 دی 1394، کدمطلب: 81901749 (5080879)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین