پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی بااشاره به عدم امکان ارائه خدمات بیمه تکمیلی، بدون سقف بدلیل محدودیتها به بازنشستگان گفت: در مقطعی بدلیل افزایش تعرفه‌ها خدمت به بازنشستگان تغییر کرد.

شعار سال: عباس رشیدی در مورد کاهش سقف هزینه‌های بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش افزود: در سال گذشته نتوانستیم کتاب ارزش‌های نسبی را اجرایی کنیم و مجبور شدیم مطابق قرارداد سال ۹۲ به بازنشستگان خدمات ارائه دهیم و با توجه به اینکه از تاریخ ۹۳/۰۷/۰۱ تعرفه‌های درمانی به شدت افزایش پیدا کرد و به دلیل محدودیت منابع، اعتباراتمان پاسخگوی تعهداتمان نبود و به سختی توانستیم آنها را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین نرخ تعرفه سال گذشته ۸۱ درصد افزایش یافت، گفت: در برخی از عمل‌های جراحی هزینه‌ها تا دو و نیم برابر زیاد شد و ما فقط توانستیم اعتبارات خود را از ۷۵۰ میلیارد به هزار میلیارد تومان برسانیم، اما باز هم این اعتبار پاسخگوی هزینه‌های جدید نبود، بنابراین مجبور شدیم بعد از محاسبات بیمه‌ای و معادل‌سازی بر اساس افزایش تعرفه‌ها، بسته خدمتی جدیدی را تعریف کنیم.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بر اساس بیمه پایه تا سقف ۱۴ میلیون تومان برای بیماری‌ها و اعمال جراحی پرداخت می‌کنیم که این بسته نسبت به سال گذشته تقریبا یکسان بوده است.

رشیدی در مورد بیماران خاص گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های داروی بیماران خاص بالاست و منابع ما نیز محدود، به همین دلیل در بخش بیماران خاص با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم بتوانیم در سال ۹۵ برنامه‌ای ویژه برای آنها تعریف کنیم که البته تمامی این برنامه بستگی به منابع دارد.

وی با تاکید بر اینکه ۲ سال قبل در لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه داده بود اعتبار مربوط به بیمه تکمیلی حذف شد، گفت: از آن سال به بعد اجرای بیمه تکمیلی با مشارکت بیمه‌شده انجام می‌شود و خود بازنشسته نیز باید ماهیانه ۲۰ هزار تومان پرداخت و ۲۵ هزار تومان را نیز صندوق بازنشستگی پرداخت می‌کند.

به گفته رشیدی، در صورتی که نرخ حق بیمه افزایش پیدا کند، می‌توان بسته خدمتی بهتری را نیز ارائه داد، اما پرداخت هزینه بیشتر برای بازنشستگان امکان‌پذیر نیست و توانایی پرداخت آن را با توجه به حقوقی که دریافت می‌کنند، ندارند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، اظهار داشت: ۲۴ هزار نفر نیز بیماران خاص تحت پوشش ما هستند که البته کمک‌هایی نیز برای رفع مشکلات بیماران خاص به آنها انجام می‌دهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار دوشنبه 24 اسفند 1394، کد مطلب: 3579781 : www. mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین