پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۲۶۷
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آغاز پرداخت «عیدی» مستمری بگیران از امروز (4 اسفندماه) خبر داد.

شعارسال: سید تقی نوربخش در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از تصویب بودجه این سازمان در هیات مدیره خبر داد و گفت: این بودجه برای سال 95، 72 هزار میلیارد تومان است.

وی همچنین از آغاز پرداخت عیدی مستمری بگیران از فردا خبر داد و گفت: پرداخت عیدی به دو میلیون و 700 هزار مستمری بگیر بر اساس حروف الفبا از فردا آغاز می‌شود و مبلغ 1500 میلیارد تومان برای آن تامین شده است.

*آرایش شعب تامین اجتماعی تغییر می‌کند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در سال 95 آرایش شعب تامین اجتماعی تغییر می‌کند اظهار کرد: بر این اساس بخش درآمد سازمان با بخش مالی به صورت مکانیزه لینک خواهد شد و اگر فردی به شعب مراجعه کند می‌تواند تمام خدمات را دریافت کند.

وی ادامه داد: برای هزینه کرد بودجه سال 95 تمهیدات مختلفی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال آغاز به کار سه بیمارستان تامین اجتماعی در استان‌های ایلام و اهواز و مرکز جامع سرطان یزد، از این جمله هستند. همچنین عملیات ساختمانی بیمارستان‌های شیراز و تبریز از سال آینده آغاز خواهد شد.

نوربخش با اشاره به تخصیص 10 میلیارد تومان برای حدود 50 هزار نفر مستمری بگیر برای تشرف به مشهد مقدس اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده برای سال آینده هیئت مدیره‌ای کردن 10 بیمارستان تامین اجتماعی با برند «میلاد» است.

*پیش‌بینی 5000 میلیارد ریال در بودجه 95 برای مسکن کارگران

وی همچنین از پیش بینی 5000 میلیارد ریال در بودجه 95 برای مسکن کارگران خبر داد و گفت: در بخش اقتصادی نیز اصلاح ساختار شرکت سرمایه گذاری تامین (شستا) مدنظر است.

*مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد از این پس به روز پرداخت می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به تفاهم اخیر سازمان تامین اجتماعی با بانک رفاه، وزارت بهداشت و وزارت رفاه اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه پرداخت مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد آغاز شده است و از این پس به روز پرداخت می‌شود.

وی همچنین گفت: در روز 22 اسفند ماه مراسم تجلیل از شهدای سازمان تامین اجتماعی را برگزارمی‌کنیم. ما سعی کردیم در سال جاری اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم و پرداخت مستمری و سایر تعهدات 40 میلیون هموطن را بدون اتکا به بودجه‌های نفت و مالیات به صورت کامل پرداخت و عملیاتی کردیم.

*مستمری‌بگیران برای دریافت کارتهای اعتباری از 20 اسفند به شعب بانک رفاه مراجعه کنند

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره توزیع «کاراکارت» به مستمری بگیران پرداخت و گفت: مستمری‌بگیران می‌توانند از 20 اسفند ماه به شعب بانک رفاه مراجعه کنند. کارت‌های اعتباری به میزان چهار برابر مستمری متقاضیان شارژ شده‌ است و می‌توانند از اعتبار آن استفاده کنند و کالاهای ایرانی معین شده را از فروشگاه‌ها خریداری کنند. سایر مستمری بگیران در نقاط مختلف کشور نیز می‌توانند به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه و ثبت نام کنند تا کارت برایشان ارسال شود.

وی افزود: بازپرداخت وام دریافت شده در قالب کارت‌های اعتباری یکساله است اما در حال مذاکراتی هستیم تا این بازه زمانی افزایش یابد.

*سیاست تامین اجتماعی افزایش حقوق‌ها بیش از نرخ تورم است

نوربخش در ادامه به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد و درباره افزایش حقوق مستمری بگیران در سال 95 عنوان کرد: در قانون گفته شده است که افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد ولی با آن برابر نیست؛ ما بر اساس دو ماده 96 و 111 قانون تامین اجتماعی باید حقوق‌ها را افزایش دهیم. در دولت یازدهم طی سه سال اخیر میزان مستمری‌های تامین اجتماعی تا 65 درصد افزایش یافت و هر سال بیش از نرخ تورم بود.

مدیرعامل سازمان‌ تامین اجتماعی با بیان اینکه برای سال 95 طبق قانون باید حداقل حقوق و دستمزد در شورای عالی دستمزد تعیین شود و ما بتوانیم مطابق با آن میزان افزایش حقوق را اعلام کنیم گفت: در هر صورت سیاست ما افزایش حقوق بیش از نرخ تورم است.

*درباره شکایت مرتضوی از وکیل تامین اجتماعی بعد از انتخابات اظهارنظر می‌کنم

نوربخش در پاسخ به پرسش دیگری درباره شکایت مرتضوی، مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی از وکیل سازمان اظهار کرد: این مطلب صحت دارد و مرتضوی از وکیل سازمان شکایت کرده است اما ترجیح می‌دهم در ایام انتخابات کام مردم را تلخ نکنم و درباره این موضوع پس از انتخابات اظهار نظر کنم.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان قرار داریم از بیمه شدگان خودمان و مردم شریف و بزرگوار ایران تقاضا دارم همگی در پای صندوق‌های رای حاضر شوند. حضور گسترده مردم موجب استحکام نظام جمهوری اسلامی است.

*فعلا نتوانسته‌ایم طرح پایلوت حذف دفترچه‌های بیمه را توسعه دهیم

نوربخش درباره حذف دفترچه‌های بیمه نیز گفت: در حال کار بر روی این پروژه هستیم و پایلوت آن هم اکنون در استان یزد در حال انجام است اما یکسری مشکلات تکنیکال داریم که هنوز موفق به توسعه پایلوت نشده‌ایم و مقداری عقب هستیم اما حتما آنرا در آینده نزدیک انجام خواهیم داد.

وی درباره جزئیات احداث مسکن‌های امید برای مستمری بگیران گفت: سال آینده در بودجه تا سقف 5000 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، بر این اساس در سال 95 صندوقی شکل می‌گیرد که آورده‌های سازمان در آن قرار خواهد گرفت. علاوه بر این برخی املاک و مستغلات قابل واگذاری به صندوق نیز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. علاوه بر این از بافت‌های فرسوده در تهران استفاده می‌کنیم. با شهرداری تهران رایزنی‌هایی داشتیم و بخشی از بدهی‌هایشان به این صورت تهاتر می‌شود. بدهی شهرداری تهران در سال 94 حدود 450 میلیارد تومان بود که قریب به اتفاق آن تهاتر شد.

نوربخش ادامه داد: کل مطالبات قطعی سازمان 7000 میلیارد تومان است که 2000 میلیارد تومان آن مربوط به دستگاه‌های دولتی است.

*حقوق کلیه مستمری بگیران 20 تا 27 هر ماه پرداخت می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر میزان همپوشانی‌های برطرف شده در طرح پرداخت متمرکز حقوق مستمری بگیران گفت: این طرح اسفندماه به اتمام رسید و از این پس کلیه پرداخت‌ها از 20 تا 27 هر ماه انجام خواهد شد و هیچ تغییری در آن ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح عدالتی برقرار شد و بر این اساس از سال 95 کلیه پرداخت‌ها از سوی ستاد مرکزی انجام می‌شود. موفق شدیم در این طرح 7000 همپوشانی را حذف کنیم. به عنوان مثال فردی در یک شهر مستمری بازماندگی دریافت کرد و در شهر دیگری بیمه بیکاری. یا موارد دیگری بود که بیمه شده فوت کرده بود و ما همچنان به او حقوق پرداخت می‌کردیم. همه این موارد شناسایی و برطرف شده‌اند.

نوربخش ادامه داد: علاوه بر این به سه سامانه آنلاین ثبت احوال و سازمان املاک متصل هستیم و از چهار واقعه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق سریعا مطلع می‌شویم. امیدواریم این طرح اثرات مثبتی در جهت حذف هدر رفت منابع سازمان داشته باشد.

نوربخش در پاسخ به پرسش دیگری درباره وضعیت سازمان تامین اجتماعی در برنامه ششم توسعه گفت: سازمان تامین اجتماعی در ابعاد مختلفی نقش آفرینی خواهد کرد. سیاست‌هایی چون سطح بندی خدمات درمانی، نحوه مدیریت خدمات درمانی و مکانیسم تعیین تعرفه‌ها در این برنامه مطرح شده که قطعا ما هم از آنها متاثر خواهیم بود. یکی دیگر از سیاست‌های مدنظر خروج از بنگاه داری و حرکت به سمت بازار سرمایه است.

نوربخش اضافه کرد: از اسفندماه نیز شرکت بین المللی مالی تامین تاسیس شده و می‌تواند برای جذب سرمایه‌های خارجی موثر باشد.

*لحاظ کردن 4000 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت وام‌های قرض الحسنه

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه از در نظر گرفتن 4000 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت وام‌های قرض الحسنه ازدواج، وام تحصیلی و وام ضروری خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم مبلغ وام‌های ضروری را افزایش دهیم.

*بهره‌مندی 180 هزار نفر از مزایای صندوق بیمه بیکاری

وی به وضعیت صندوق بیمه بیکاری نیز اشاره کرد و گفت: صندوق بیمه بیکاری رشد منفی داشت اما هم اکنون تراز صندوق بیمه بیکاری مثبت شده است و افرادی که استحقاق استفاده از این بیمه را نداشتند حذف شده‌اند. در حال حاضر 180 هزار نفر از مزایای این صندوق استفاده می‌کنند و بر اساس قانون هیچ گونه مسئولیتی وجود ندارد.

*توضیحات تکمیلی درباره پرداخت عیدی مستمری بگیران

وی در ادامه به ارائه توضیحات تکمیلی درباره پرداخت عیدی مستمری بگیران پرداخت و گفت: دو میلیون و 400 هزار نفر از مستمری بگیران ما از طریق بانک رفاه حقوق خود را دریافت می‌کنند. حدود 300 تا 400 هزار نفر از طریق سایر بانک‌ها. پیشنهاد ما این است که همه حساب‌ها در بانک رفاه متمرکز شود. همه دو میلیون و 400 هزار نفر از فردا عیدی خود را دریافت خواهند کرد اما آن دسته که از طریق سایر بانک‌ها حقوق خود را دریافت می‌کنند عیدی‌شان 11 اسفند ماه به حسابشان واریز می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار خبر 3 اسفند 1394، کدمطلب: 94120301787، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین