پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
تعداد شکایات رسیده به هیأت های دعاوی کار از سوی کارگران در سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ۸۵ هزار مورد بود که عیدی و پاداش بیشترین شکایات را به خود اختصاص دادند.

شعار سال:


شکایات رسیده به هیأت‌های تشخیص دعاوی کار از سوی کارگران، بر اساس آماری که به تازگی از سوی مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار منتشر شده حاکی از آن است که در طول سال گذشته یک میلیون و ۸۵ هزار شکایت از سوی کارگران به هیأت‌های تشخیص دعاوی کار واصل شده است.
عمده این شکایات یعنی تعداد یک میلیون و ۲۱ هزار از این شکایات در مورد بازگشت به کار، حقوق معوقه، تفاوت مزد، عیدی و پاداش، کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار، تغییر شرایط کار، اضافه کاری، حق مسکن، طرح طبقه بندی مشاغل، حق عائله مندی، حق بیمه اجتماعی، کار نوبتی و مرخصی استحقاقی و مابقی آن مربوط به سایر موارد است.

شکایات مربوط به عیدی و پاداش کارگران در صدر شکایات قرار دارد به طوری که ۱۳۸ هزار و ۲۱۸ مورد را به خود اختصاص داده است. همچنین۱۳۰ هزار و ۴۰۱ مورد شکایت به حقوق معوقه، ۱۱۹ هزار و ۵۲۵ شکایت در حوزه طرح طبقه بندی مشاغل، ۱۱۳ هزار و ۲۳۷ شکایت مربوط به حق بیمه اجتماعی، ۸۱ هزار و ۵۴۳ مورد شکایت به مرخصی استحقاقی، ۷۷ هزار و ۷۵۱ شکایت نیز در حوزه کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار، ۷۴ هزار و ۵۸۰ شکایت در حوزه کار نوبتی یا همان کار شیفتی در نوبت عصر و شب، ۷۱ هزار و ۵۸۳ مورد شکایت مربوط به بازگشت به کار و ۶۴ هزار و ۹۲ شکایت کارگران در بخش اضافه کاری بوده است.
همچنین، ۶۰ هزار و ۳۴۹ شکایت نیز به حق مسکن، ۴۵ هزار و ۸۱۱ مورد به تفاوت مزد، ۳۸ هزار و ۴۳۵ شکایت مربوط به حق عائله مندی و ۶ هزار و ۵۸ مورد به تغییر شرایط کار اختصاص داشته است.

*آرای صادره در هیأت‌های تشخیص دعاوی
در عین حال، تعداد آراء صادره در هیأت‌های تشخیص دعاوی کار نیز حکایت از آن دارد که در سال گذشته ۴۶۵ هزار و ۳۶۴ رای صادر شده است.
بر اساس این گزارش، از مجموع شکایات واصله، در سال گذشته ۶۳ هزار و ۵۵۹ رای در حوزه پرداخت حق سنوات خدمت، ۶۲ هزار و ۹۳۶ رای در بخش عیدی و پاداش، ۶۰ هزار و ۳۳۴ رای در بخش حقوق معوقه، ۵۶ هزار و ۵۶۲ رای در بخش حق بیمه اجتماعی، ۳۴ هزار و ۹۳۲ رای در حوزه مرخصی استحقاقی، ۲۷ هزار و ۸۷۱ رای در بخش کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار، ۲۲ هزا رو ۳۲۶ رای در حوزه حق مسکن، ۱۳ هزار و ۱۶ رای در حوزه بازگشت به روابط کار، ۱۱ هزار و ۴۶۹ رای در بخش اضافه کاری، ۹ هزار و ۵۰۴ رای در بخش حق عائله‌مندی، ۹ هزار و ۱۹۸ رای در بخش تفاوت مزد، ۲ هزار و ۵۳۰ رای در حوزه طرح طبقه بندی مشاغل و ۳۳۵ رای نیر در بخش تغییر شرایط کار برای کارگران مشمول قانون کار از سوی هیأت‌های تشخیص دعاوی کار صادر شد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ، تاریخ انتشار 25 آذر 1395، کد مطلب: 243123 : www.farhangnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین