پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
عضو فراکسیون نفت و نیرو در مجلس شورای اسلامی از وزارت نیرو خواست؛ برای انتقال آب از حفر تونل خودداری کند و دور این کار را برای همیشه خط بکشد.

شعارسال: علی کاظمی باباحیدری در خصوص پدیده خشکسالی در چهارمحال و بختیاری افزود: متاسفانه حفر تونل باعث تخلیه سفره های آب زیرزمینی از جمله قنوات و چشمه ها شده است.

وی ادامه داد: حفر تونل برای انتقال آب در برخی از شهرستان ها از جمله کوهرنگ باعث خشک شدن تعدادی از چشمه ها شده است.

کاظمی باباحیدری به دیدارش از چشمه «مروارید» در شهرستان کوهرنگ اشاره کرد و گفت: پیشتر چشمه ها بخش عمده ای از آب شرب و کشاورزی منطقه را تامین می کرد و حتی در دوره ای دِبی خروجی آب به یک هزار و 400لیتر در ثانیه می رسید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: با حفر تونل انتقال آب، این چشمه به طور کامل خشک شده است، هر چند کارشناسان وزارت نیرو معتقدند آب چشمه باز خواهد گشت، اما این بازگشت مجدد آب به چشمه مروارید بسیار ضعیف است.

کاظمی باباحیدری اظهار داشت: خشک شدن چشمه ها به روستاییان و عشایر خسارت وارد کرده و حفر تونل از مخرب ترین طرح های وزارت نیرو است که طبیعت و چشمه های استان را نابود می کند.

عضو فراکسیون نفت و نیرو یادآور شد: یکی از تعهدات وزارت نیرو بازگشت آب به چشمه ها بوده اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

کاظمی باباحیدری گفت: دشت «لاغرک» و «بیرگان» در این استان دارای خاک حاصلخیری بوده که به دلیل خشک شدن چشمه ها و سفره های زیرزمینی امکان توسعه بخش کشاورزی را ندارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.

کاهش نزولات جوی در چهارمحال و بختیاری طی یک دهه اخیر استان های اصفهان و خوزستان را دچار تنش آبی کرده است.

بارش بارندگی و نزولات آسمانی در چهارمحال و بختیاری در چند سال گذشته براساس اعلام برخی از کارشناسان 70 درصد کاهش یافته است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 23 مرداد 1397 ، کدخبر: 83000909 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
0
0
ا.ف75
واقعا این همه کار غیر تخصصی که داره تو این حوزه انجام میشه ناشی از چی میتونه باشه جز مدیریت ناکارامد وضعیف در اساسی ترین حوزه بحرانی امروز کشور
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین