پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۴۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
بخشدار هرمز گفت: پروژه لایروبی حوضچه بندر چند منظوره شهید درویشی هرمز با اعتباری بالغ‌بر ۱۳۰ میلیارد ریال با حجم لایروبی ۱۷۲ هزار متر مکعب تا دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می رسد.

شعار سال: سید مجدالدین حسینی اظهار داشت: پروژه لایروبی حوضچه بندر چند منظوره شهید درویشی هرمز با اعتباری بالغ‌بر ۱۳۰ میلیارد ریال با حجم لایروبی ۱۷۲ هزار متر مکعب تا دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می رسد. پروژه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

بخشدار هرمز بیان داشت: جزیره هرمز با تاریخچه دیرینه در امر تجارت کالا و قدمت ۲۵۰۰ ساله دریانوردی و با داشتن موقعیت استراتژیک در جنوبی‌ترین ساحل کشور پهناور ایران اسلامی از دیرباز خاستگاه بسیاری از بازرگانان داخلی و خارجی بوده است و با ارائه خدمات نوین در فضایی صمیمی می‌کوشد تا محل ایمن و مناسبی را برای دریانوردی و تجارت دریایی فراهم آورد.

نماینده عالی دولت در هرمز اظهارداشت: این پروژه به مدت ۱۲ ماه با افزایش عمق آبخور حوضچه ۵/۵ متر در زمان جزر، جهت پذیرش کشتی‌های با تناژ بالا اعم از مسافری و باری تا بهمن ماه به اتمام برسد.

حسینی بیان داشت: بندر چند منظوره هرمز در شمال غرب جزیره هرمز کاربرد گردشگری دارد به طوری که روزانه تردد ۱۶ شناور با ظرفیت حمل هر شناور ۵۰ الی ۲۰۰ نفر عملیات جابجایی مسافر را در مسیر اسکله شهید حقانی به بندر هرمز و اسکله شهید ذاکری قشم و بلعکس بر عهده دارد.

وی گفت: با توجه به روند افزایش مسافر از اسکله شهید حقانی و قشم به بندر هرمز مشکلات تردد شناورهای بزرگ به علت عدم کفایت آب‌خور حوضچه و کانال دسترسی، طرح لایروبی و توسعه بندر چندمنظوره هرمز در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون در حال اجرا است.

بخشدار هرمز بیان داشت: ایجاد شرایط ایمن برای ورود شناورهای مسافری و خدماتی، افزایش ظرفیت بندرگاه برای پذیرش شناورهای باری و خدماتی تا ظرفیت ۱۵۰۰ تن و افزایش ضریب ایمنی عملیات بندری و مانور شناورها در محل ورودی و کانال دسترسی از اهداف پروژه لایروبی بندر چند منظوره هرمز است، در حال حاضر لایروبی این بندر با حجم کل ۱۷۲ هزار متر مکعب و ایجاد دیواره سنگی حوضچه در متراژ آن در دست اجرا است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 25 مرداد 97، کد مطلب: 4376029، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
واقعا در این حوزه باید باید بیشتر از توان اعتبار بخشید و رسیدگی کرد! هر هزینه ای اینجا سرمایه گذاری بزرگی محسوبی میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین