پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
مدیرکل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به دلیل افزایش رسوبات کف دریا در اسکله وِیژه شناور ناجی در آبهای جاسک، این اسکله نیاز به لایروبی داشته است و به همین دلیل شناور ناجی نمی توانسته در آن اسکله پهلو گیرد.
شعارسال: محمدرضا قادری با اشاره به مفقود شدن دو صیاد در آبهای جاسک گفت: مرکز جستجو و نجات دریایی چابهار هفته گذشته گزارشی مبنی بر اعلام وضعیت اضطرار برای شناور صیادی "صدرا" که در 53 مایلی جنوب شرقی جاسک دچار حادثه شده بود را دریافت کرد.

وی با بیان اینکه علت این سانحه طوفانی بودن دریا و نشت آب از شفت موتور به شناور و در نهایت آبگرفتگی و غرق اعلام شد، گفت: دراین شناور پنج نفر حضور داشتند که سه نفراز سوی دیگرشناورها نجات پیدا کردند و دونفر دیگر در دریا مفقود شدند.

مدیر کل نجات و حفاظت دریایی با اشاره به اعزام بالگرد به منطقه اظهار داشت: با اطلاع مرکز جستجو ونجات؛ به کلیه شناورهای آن منطقه وضعیت اضطرار اعلام و شناور ناجی چابهار و یک بالگرد جستجو و نجات نیز برای جستجو در منطقه اعزام شدند که متاسفانه جستجو برای یافتن آن دو نفر بی نتیجه ماند و همچنان مفقود هستند.

قادری ادامه داد: بر دلیل آنکه محدوده فعالیت شناورهای صیادی مشخص است با طوفانی شدن دریا شناور صیادی می بایست خود را به بندر مبدا می رساند اما به دلایل نامشخص نتوانست به بندر باز گردد.

وی با اشاره به نصب اسکله ویژه شناور ناجی عنوان کرد: سازمان بنادر برای اسکله جاسک یک شناورناجی اختصاص داده که در پی آن اسکله ویژه شناور ناجی در آن منطقه نصب شده است. اما به دلیل افزایش رسوبات کف دریا، این اسکله نیاز به لایروبی دارد و به همین دلیل شناور ناجی نمی توانسته در آن اسکله پهلو گیرد.

مدیر کل نجات و حفاظت دریایی با اشاره به ضرورت لایروبی اسکله ویژه شناور ناجی جاسک اذعان داشت: برای لایروبی این اسکله پروژه ای تعریف شده است که بر اساس آن یک فروند شناور لایروب هم اکنون درحال فعالیت است اما لایروبی تکمیل نشده و بخش فنی مسئولیت لایروبی اسکله و مسیر شناورها تا اسکله را برعهده دارد.

قادری با اشاره به اهمیت جاسک برای سازمان بنادرودریانوردی گفت: به دلیل وجود شناورهای سنتی درآن محدوده و بنادرمختلف، جاسک بیشترمورد توجه سازمان قرار گرفته است و براین اساس بنادرصیادی ملزوم به رعایت طرح های جستجو و نجات اند به عبارت دیگر هر بندر صیادی به تعداد شناورهایی که از آن بندر به محدوده صید مجاز مراجعه می کنند، می بایست چند واحد آماده باش برای مواقع ضروری که نیاز به عملیات جستجو نجات است، داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مانا شناورهای ناجی به دلیل اندازه و ابعاد این نوع شناور نیازمند اسکله ویژه هستند و امکان پهلوگیری این شناورها در هر اسکله ای مقدور نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تین نیوز، تاریخ انتشار: دوشنبه 11 مرداد 1395، کدخبر: 97697، www.tinn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین