پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
وین اتریش با پایان دادن به سلطه نه ساله شهر ملبورن، عنوان بهترین شهر جهان از نظر کیفیت زندگی را از آن خود کرد.

شعار سال: به گزارش واحد اطلاعات اکونومیست، در این گزارش ۱۴۰ شهر بزرگ جهان از نظر کیفیت زندگی با یکدیگر مقایسه شده اند که بر این اساس تهران توانسته است با پنج درصد بهبود در شاخص کیفیت زندگی، در کنار شهرهای ابیجان، هانوی، بلگراد و هو شه مینه به عنوان یکی از پنج شهر موفق در بهبود کیفیت زندگی مطرح شود.

همچنین دمشق در سوریه، داکا در بنگلادش، لاگوش در نیجریه، کراچی پاکستان و پورت موزربی در گینه نو به ترتیب بدترین شهرهای جهان از نظر کیفیت زندگی بوده اند. آمریکا امسال نتوانسته است هیچ نماینده ای در بین ۱۰ شهر برتر جهان از نظر کیفیت زندگی داشته باشد.

به گفته اکونومیست، ۱۰ شهر برتر جهان از نظر کیفیت زندگی طبق ۳۰ معیار در پنج طبقه شامل: ثبات، بهداشت و درمان، فرهنگی و محیط زیستی، آموزشی و زیرساختی عبارت اند از:

۱-وین-اتریش

این برای نخستین بار است که وین بالاترین کیفیت زندگی از دید اکونومیست را از آن خود می کند هر چند که در رده بندی برخی موسسات و نهاد های دیگر سابقه مقام نخست را دارد. این شهر به نه سال سلطه ملبورن به عنوان برترین شهر جهان خاتمه داد. امتیاز وین ۹۹.۱ است.

۲-ملبورن- استرالیا

تنها به دلیل شاخصه امنیتی، ملبورن مقام نخست خود را به وین واگذار کرده است هر چند که این شهر در تمامی معیارهای دیگر با وین هم امتیاز است. این شهر ۹۸.۴ امتیاز از اکونومیست گرفته است.

۳-اوزاکا-ژاپن

یکی از دو شهر ژاپنی حاضر در جمع ۱۰ شهر برتر جهان با امتیاز ۹۷.۷ است.

۴-کلگری-کانادا

برترین شهر کانادایی با امتیاز ۹۷.۵ در رده چهارم ایستاده است.

۵- سیدنی- استرالیا

با امتیاز ۹۷.۴ به عنوان دومین شهر استرالیایی برتر در این فهرست نام خود را به ثبت رسانده است.

۶- ونکوور- کانادا

این شهر با امتیاز ۹۷.۳ در رده ششم قرار گرفته است.

۷- تورنتو- کانادا

سومین و آخرین شهر کانادایی حاضر در بین ۱۰ شهر برتر جهان از نظر کیفیت زندگی که امتیاز آن ۹۷.۲ بوده است.

۸-توکیو-ژاپن

پایتخت ژاپن با کسب ۹۷.۲ امتیاز موفق شد به عنوان یکی از دو شهر تازه وارد به جمع ۱۰ شهر برتر جهان از نظر کیفیت زندگی بپیوندد.

۹- کپنهاگن -دانمارک

تنها شهر دانمارکی و اسکاندیناوی حاضر در بین ۱۰ شهر برتر جهان که امتیاز آن ۹۶.۸ است.

۱۰- آدلاید- استرالیا

سومین شهر استرالیایی حاضر در این فهرست که امتیاز آن ۹۶.۶ عنوان شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 26 مرداد 97، کد مطلب: 797596:www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین