پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
دکتر نهاوندیان اظهار می‌دارند دولت جای بحث تئوریک نیست، بلکه محل تصمیم‌گیری‌هائی است که بعضاً عاجل نیز می‌باشند. این نظر را نمی‌توان رد نمود، لیکن این بدان معنا نیست که تصمیمات دولت مستغنی و غیرحساس به تئوری است. این تصمیمات و نتایج آن‌ها قویاً به مدل‌های ذهنی و ابتنای پارادایمیک آن‌ها و در نتیجه به تئوری ضمنی پشتوانه‌آن‌ها (اگر اصولاً چنان تئوری‌ای درکار باشد)حساس می‌باشد.
شعار سال : جناب آقای دکتر نهاوندیان اظهار می‌دارند دولت جای بحث تئوریک نیست، بلکه محل تصمیم‌گیری‌هائی است که بعضاً عاجل نیز می‌باشند. این نظر را نمی‌توان رد نمود، لیکن این بدان معنا نیست که تصمیمات دولت مستغنی و غیرحساس به تئوری است. این تصمیمات و نتایج آن‌ها قویاً به مدل‌های ذهنی و ابتنای پارادایمیک آن‌ها و در نتیجه به تئوری ضمنی پشتوانه‌آن‌ها (اگر اصولاً چنان تئوری‌ای درکار باشد)حساس می‌باشد.
با توجه به چنان حساسیتی چاره تأمین پشتوانه تئوریک صحیح و کارآمد در تصمیمات دولت چیست؟ یکی از اساسی‌ترین لوازم برآوردن چنین نیاز حیاتی‌ای برخورداری ترکیب کابینه از تیم اقتصادی منسجم و مجهز به تئوری سنجیده معتبر است. امر مقتضی دیگر برخورداری دولت از نظام تصمیم‌گیری مبتنی بر تصویر جامع Big Picture و نیز احیا و فعال‌سازی نظام برنامه‌ریزی واقعا شایسته صفت استراتژیک و منعطف، یعنی برخورداری از توان تشخیص استراتژی‌های اقتضائی Emerging Strategy و لذا مستلزم برخورداری از سازمان برنامه‌ای به مراتب شایسته‌تر می‌باشد. توضیح سناریو‌های فرارو از تحولات محیط پیرامونی، مسائل حادث و تحلیل آن‌ها، توضیح گزینه‌های تصمیم و توجیه برازندگی آن‌ها با سناریوها و تحلیل مسائل توسط تیم منسجم اقتصادی می‌تواند اعتبار و کارآمدی تصمیمات را بسیار ارتقاء داده، به موازات تعاملات مدیریت‌های متناظر در سازمان برنامه با دستگاه‌های اجرائی، در چارچوب و فرایندهای نظام برنامه‌ریزی، بر خرد جمعی کابینه بیافزاید. خضوع و خشوع علمی اعضای کابینه در مقابل نظام برنامه‌ریزی و نیز تیم اقتصادی از دیگر مقتضیات رفع آن ضرورتی است که در صدر مقال مطرح گردید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین