پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
فرستاده سوریه در مذاکرات ژنو در واکنش به اقدام نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برگزاری جلسه کابینه خود در جولان اشغالی با بیان اینکه این اقدام تحریک آمیز است و سوریه حق بازپس گیری جولان را با تمامی ابزارهای قانونی دارد، گفت که هیات سوریه نشست مفیدی با دی میستورا داشت و ملاحظات ملی از اصلاحات و نقطه نظرات خود را درباره 12 مورد ارائه شده از سوی دی میستورا ارائه داد.

شعار سال: به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بشار جعفری، نماینده دولت سوریه در مذاکرات ژنو در واکنش به اقدام کابینه رژیم صهیونیستی در برگزاری جلسه خود در بلندی‌های اشغالی جولان گفت: دولت سوریه با این اقدام تحریک‌آمیز اسرائیل با فرستادن دو نامه به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل مقابله کرد و خواهان محکوم کردن این اقدام شده و درخواست خود را مطرح کرده که سازمان ملل و شورای امنیت، اسرائیل را وادار به عدم تکرار این اقدام کنند و شورای امنیت جلسه‌ای را در این خصوص تشکیل دهد به ویژه اینکه این اقدام دولت اسرائیل کاملا با قطعنامه‌های مربوطه مغایرت دارد چرا که طبق قطعنامه‌های شورای امنیت اسرائیل جولان را اشغال کرده است واین اقدام لغو و باطل است.

وی افزود: ما در دیدار با استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه تاکید کردیم که سوریه حق باز پس گیری جولان را با تمامی ابزارهای قانونی که منشور سازمان ملل در اختیار سوریه قرار داده است داریم و منشور سازمان ملل بر حق سوریه در دفاع تاکید کرده است.

بشار جعفری گفت: این اقدام بر این مساله که هیچ جای شک و تردید در مورد آن وجود ندارد تاکید کرد که اسرائیل با النصره و داعش در خط جدا کننده در جولان همکاری می‌کند و ما چندین بار به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل اطلاعاتی را درباره همکاری اسرائیل با النصره و داعش در جولان داده‌ایم. اسرائیل حتی یک مبارز سوری را که با صدا و عکس از همکاری اسرائیل با داعش و النصره مستندسازی کرده بود، بازداشت کرد.

این مقام سوری افزود: تصادفی نیست که این اقدام تحریک آمیز نتانیاهو در جولان همزمان با اظهارات هیات عربستان در ژنو مطرح شده است. ما به سخنان غیرمسئولانه و تحریک آمیز برخی از اعضای هیات عربستان اشاره می‌کنیم که به حمله به ارتش سوریه و بمباران شهرهای سوریه فراخوان داده‌اند. تمامی این اقدامات که به صورت همزمان انجام شده است هر ناظر و خردمندی را به این امر سوق می‌دهد که پیوندهای استواری میان اسرائیل با برخی از عرب‌ها و تروریست‌ها در سوریه وجود دارد.

وی افزود: نماینده‌ای از گروه تروریستی احرارالشام در ژنو در میان هیات عربستان حضور دارد، حال آن که احرارالشام وابسته به القاعده است و مفتی اعظم آن یک فرد عربستانی است که فتوای خوردن قلب مردم را می‌دهد و این مرد عربستانی فتوای ریختن خون را می‌دهد و نامش در لیست تروریست‌های سازمان ملل است. اما فردی از این گروه تروریستی در مذاکرات ژنو در میان مخالفان حضور دارد.

بشار جعفری عنوان داشت: ما به دی میستورا گفتیم آنچه که سازمان ملل در نیویورک در پیش می‌گیرد در ژنو تخریب می‌شود، چرا که سازمان ملل احرار الشام را تروریستی خوانده است اما این گروه در ژنو نماینده دارد. ما دیدار مفیدی با دی میستورا و هیات وی داشتیم و پیشنهادهای خود را تبادل کردیم، برخی از این پیشنهادها را در گذشته بررسی کرده بودیم و برخی از این پیشنهادها برای نخستین بار مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ما به دی میستورا برگه ملی دادیم که در آن نقطه نظراتمان در مورد 12 بند مطرح شده توسط دی میستورا وجود دارد و ما منتظر هستیم که دی میستورا واکنش‌های گروه‌های مخالف دیگر را به ما بگوید. ما مجددا روز چهارشنبه ساعت 11 صبح با دی میستورا دیدار خواهیم داشت.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز گزارش داد که هیات مخالفان مورد حمایت عربستان سعودی از دی میستورا خواسته است مذاکرات ژنو را به تعویق بیاندازد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395، کد مطلب: 95013014140، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین