پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه گفت که زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات ژنو، روز پنجشنبه اعلام خواهد شد.

شعارسال: استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه گفت که زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات سوری سوری در ژنو، پنجشنبه اعلام می‌شود.

هیئت معارضان ریاض در ژنو اعلام کرد که درخواستی به دی‌میستورا مبنی بر آزادی زندانیان، تقدیم کرده است.

«اسعد الزعبی» رئیس هیئت معارضان ریاض بعد از دیدار این هیئت با دی‌میستورا گفت: چندین برگه تقدیم دی‌میستورا کردیم تا بر نظام سوریه برای آزادی زندانیان، پایان دادن به محاصره مناطق و ارسال کمکهای بشر‌دوستانه به همه مناطق فشار بیاورد.

وی با این ادعا که نمایندگان دولت سوریه وارد بحث بر سر موضوع انتقال سیاسی نمی‌شوند، از روسیه خواست که در این زمینه بر آنها فشار بیاورد.

اظهارات زعبی در حالی مطرح شده است که بشار جعفری رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه بعد از دیدار با دی میستورا گفت: مقام ریاست‌جمهوری بخشی از ادبیات گفتگو با معارضان نیست و همه گروههای مسلح تروریست هستند و فرقی نمی‌کند چه نامهایی داشته باشند.

در این بین ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت که وی امیدوار است غرب به پیشبرد مذاکرات سوریه درباره حل بحران این کشور کمک کند.

دی میستورا روز جمعه در نشست خبری خود در ژنو با تأکید بر وجود اختلافات بین دولت سوریه و معارضان از مذاکره کنندگان خواست که نظراتشان برای انتقال سیاسی در سوریه را به‌طور مشخص ارائه کنند.

بشار جعفری رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات سوری ــ سوری در ژنو روز دوشنبه بعد از دیدار با دی‌میستورا در نشستی خبری گفت: نشست مهمی با استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل داشتیم و در این نشست به‌صورت عمیق به مسائلی مانند مبارزه با تروریسم که برای سوریه و همه جهان اولویت دارد، پرداختیم.

وی افزود: ما خطرات حمایت برخی از دولتها ــ که برخی از آنها عضو شورای امنیت نیز هستند ــ از تروریسم و آموزش و صادرات آن به سوریه از طریق ترکیه را تشریح کردیم.

جعفری تأکید کرد: نامهای مختلفی که برای گروههای تروریستی فعال در سوریه انتخاب می‌شود این حقیقت را که همه آنها گروههای تروریستی هستند، از بین نمی‌برد.

رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه همچنین گفت که مقام ریاست‌جمهوری بخشی از ادبیات مذاکره با معارضان نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 04 فروردین 1395، کدمطلب: 1032688،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین