پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۴۹۸۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
یک اقتصاددان با بیان اینکه عمده مشکلات فعلی به مدیریت داخلی بازمی‌گردد، گفت: بسیاری از موارد اشاره شده در نامه 38 اقتصاددان به رئیس‌جمهور درست بوده و باید عملیاتی ‌شود؛ به بیان دیگر مشکل کشور در بیان مشکلات نیست بلکه در عمل‌ کردن به راهکارهاست.

شعار سال: لطفعلی بخشی در خصوص راهکارهای پیش روی دولت برای تغییر وضعیت اقتصاد کشور گفت: متأسفانه ساختار اقتصاد کشور دچار مشکل است و وضعیت فعلی اقتصاد با تغییر چند مدیر و وزیر حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید فونداسیون اقتصاد ایران عوض شده و نگرش مدیران کشور به اقتصاد و مردم تغییر یابد، افزود: هر دستگاهی در کشور به جای اینکه به فکر حل مشکلات باشد بیشتر سنگ‌اندازی می‌کند؛ برخورد کارمندان دولتی با مردم برخورد ارباب رعیتی است و اصلا برایشان مهم نیست مشکل حل بشود یا خیر.

این کارشناس اقتصادی با انتقاد از رویکرد شهرداری‌ها، بانک‌ها، ادارات مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی در خصوص رفع مشکلات مردم و بخش خصوصی اظهار کرد: دولت درباره امورات مردم با دلسوزی رفتار نمی‌کند و نمونه واضح آن سوءتدبیر تیم اقتصادی دولت در خصوص مشکلات این‌روزهای بازار سکه و ارز است.

عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه تهران با تأکید بر این نکته که بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی کشور ریشه داخلی دارد، گفت: تحقیقات اقتصادی نشان می‌دهد تنها بین 20 الی 25 درصد اقتصاد ایران محتاج ارز، ماشین‌آلات خارجی و خرید مواد اولیه از کشورهای خارجی است.

وی افزود: 75 درصد اقتصاد ایران می‌تواند بدون استفاده از ارز هم به فعالیت خود ادامه دهد اما متأسفانه به قدری مدیریت اقتصادی کشور ضعیف است و آن‌قدر تصمیمات ضد اقتصادی گرفته شده که متأسفانه هر اتفاقی بر روی کل اقتصاد کشور تأثیر می‌گذارد و به بیانی دیگر دچار خود تحریمی شده‌ایم.

بخشی با اشاره به نامه 38 اقتصاددان به رئیس‌جمهور و بیان راه‌حل‌هایی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور ادامه داد: بسیاری از مواردی که در آن نامه منتشر شده درست است و همه می‌دانند مشکلات اقتصاد کشور چیست اما چه کسانی و چگونه می‌توانند راهکارهای بیان‌شده در آن نامه را عملیاتی ‌کنند؟ مشکل کشور در بیان مشکلات نیست بلکه در عمل‌ کردن به راهکارها است.

این کارشناس اقتصادی بزرگترین دشمن فساد را شفافیت عنوان کرد و افزود: همین الان مسئولان به صورت واضح و شفاف به مردم همین بانک‌هایی که در حال ورشکسته شدن هستند و بدهی‌های کلانی به مردم دارند به چه کسانی چه مقدار و برای چه کاری وام‌های کلان وام دادند! و چه عیبی دارد که به اطلاع مردم رسانده شود وام‌گیرندگان کلان بانکی چه کسانی هستند؟ همین اقدام می‌تواند ریشه خیلی از مفاسد را شناسایی کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار 28مرداد 97، کدمطلب: 426315، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
این که واقعا بدیهیه! ولی مدیری اگر بدهست نیاز داره بهیه ناظر خوب برای هویدا شدن بد بودنش! ما اونم نداریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین