پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: معاون وزیر سفرهایی به شهرستان‌ها داشت و با بعضی نمایندگان هماهنگ کرد و نهایتاً این‌گونه شد. معاون وزیر برای اینکه نمایندگان امضاهای خود را از استیضاح وزیر اقتصاد پس بگیرند به حوزه‌های انتخایبه نمایندگان سفر کرد.

شعارسال: حسینعلی حاجی‌دلیگانی  با بیان اینکه پس گرفتن امضای استیضاح وزیر اقتصاد از سوی نمایندگان یک‌شبه نبوده است، اظهار داشت: آن‌ها در مدت مدیدی این موضوع را دنبال کرده و امضاها را کاهش دادند، ‌معاون وزیر اقتصاد برای اینکه نمایندگان امضای خود را از استیضاح پس بگیرند به حوزه‌‎های انتخابیه نمایندگان سفر کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ‌با ابراز اینکه وضعیت فعلی اقتصاد جامعه، موضوع استیضاح است، گفت: قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و مردم به‌هرحال برای زندگی‌شان مشکل دارند.

وی با ابراز اینکه بنابراین تعدادی از نمایندگان تصمیم گرفتند آقای کرباسیان را استیضاح کنند، گفت: بر اساس اصل 113 قانون اساسی مسئولیت اجرای این قوانین و اجرائیات کشور به‌عهده رئیس جمهور و هیئت وزراست؛ از این بابت اکنون تنها وزارتخانه‌ای که نام اقتصاد را یدک می‌کشد همین وزارت است، هرچند ‌وزارتخانه‌های دیگری در این موضوع اقتصادی و همچنین برخی مجموعه‌های دیگر مثل بانک مرکزی و معاون رئیس‌جمهور دخیل هستند، ولی به هر صورت نمایندگان به این جمع‌بندی رسیدند که آقای کرباسیان را استیضاح کنند.

حاجی‌دلیگانی با یادآوری اینکه وزیر رأی می‌آورد یا برکنار می‌شود قابل پیش‌بینی نیست، افزود: نمی‌شود گفت جو کلی مجلس له یا علیه وزیر اقتصاد است، چون اشکالی که در اینجا وجود دارد این است که با سئوال از رئیس‌جمهور تقریباً همزمان شده و نمایندگان به‌دنبال این بودند که بتوانند این جداسازی را انجام بدهند اما نشد.

وی تصریح کرد: این حرف مبنی بر این است که برخی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند تا استیضاح را به بعد از سئوال از رئیس‌جمهور مطرح کنند حرف درستی است و استیضاح‌کنندگان وزیر اقتصاد از فراکسیون‌های مختلفی هستند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس، درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در استیضاح وزیر آموزش و پرورش بحث مطالبات فرهنگیان وجود دارد، مدت‌هاست که فرهنگیان از نحوه مدیریت وزارتخانه رضایت ندارند و به‌دنبال این هستیم که نوعی احقاق حق بشود. در این استیضاح چند مسئله وجود دارد؛ یکی عدم اجرای طرح تحول آموزش و پرورش، دیگر عدم توجه کافی به معیشت معلمان و بحث درمان فرهنگیان و موضوع مستخدمین آموزش و پرورش زیرا دستمزد این قشر از بقیه بسیار پایین‌تر است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 29مرداد 1397 ، کدخبر: 1807155،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
ا.ف75
اتفاقا هر کسی که اخبار رو کمی دنبال کنه می بینه که یک شبه بوده واقعا! و امان از این رای های پش گرفته شده! و ان هم یک شبه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین