پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۷۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
در این ارتباط، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با اشاره به فضای سنگین رایزنی‌ها، انتصاب‌های مشکوک و بده، بستان‌های عجیب برای جلوگیری از استیضاح وزیر اقتصاد گفت: هر چه جلوتر می‌رویم، به ‌درستی استیضاح مذکور بیشتر پی می‌بریم. متأسفانه، برخی نمایندگان مجلس که نامشان را نمی‌آورم به دنبال دریافت امتیاز در این شرایط هستند. در روزهای نخستِ مطرح‌شدن استیضاح، یکی از نمایندگان مجلس در چهارشنبه بعدازظهر به دفتری می رود و در آنجا قول داده بود تلاش کند استیضاح رأی نیاورد.
شعارسال: هر چقدر زمان استیضاح برخی وزرای مجلس که از مدت‌ها پیش در مجلس مطرح است، بیشتر می‌شود، لابی‌های پشت پرده نیز با شدت بیشتری در حال شکل گرفتن است و استیضاح برای برخی نمایندگان و مسئولان دولتی، تبدیل به محلی برای دادوستد پست‌ها و امتیازها شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت وگویی، با بیان اینکه به دنبال طرح استیضاح وزیر اقتصاد، تحرکات و فعالیت‌های ایشان افزایش یافت، گفت: از سوی دیگر، دیپلماسی فعالی در مجلس راه افتاده و رایزنی گسترده با نمایندگانی که طرح را امضا کرده و حتی آن‌هایی که استیضاح را امضا نکرده‌اند نیز ایجاد شده است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با اشاره به فضای سنگین رایزنی‌ها، انتصاب‌های مشکوک و بده و بستان‌های عجیب برای جلوگیری از استیضاح وزیر اقتصاد گفت: هرچه جلوتر می‌رویم، به ‌درستی استیضاح مذکور بیشتر پی می‌بریم.

وی افزود: متأسفانه، برخی نمایندگان مجلس که نامشان را نمی‌آورم به دنبال دریافت امتیاز در این شرایط هستند. در روزهای نخستِ مطرح‌شدن استیضاح، یکی از نمایندگان مجلس در چهارشنبه بعدازظهر به دفتری می رود و در آنجا قول داده بود تلاش کند استیضاح رأی نیاورد.

همچنین غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: استیضاح و سؤال از وزیر یکی از وظایف اصلی نمایندگان است و نمایندگان هر جا که لازم ببینند، می‌توانند از وزرای دولت بازخواست کنند.

این عضو گروه برنامه‌وبودجه مجلس گفت: در شرایط بحرانی و مواقع اضطراری، این وظیفه دوچندان می‌شود و نمایندگان با ورود به موضوع، سعی در حل مشکل‌ دارند، به ویژه که نشانه‌هایی از تعلل در دولت هم دیده می‌شود، ولی متأسفانه بازار استیضاح همیشه برای برخی‌ سودآور بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: اکنون بیش از پنج استیضاح در مجلس شورای اسلامی مطرح است؛ البته در کنار این‌ها یکسری بی‌اخلاقی‌هایی هم می‌شود؛ از جمله اینکه برخی‌ها، استیضاح برخی وزرای دیگر را جلو می‌اندازند تا خودشان استیضاح نشوند؛ ما از این چیزها در راهروهای مجلس زیاد می‌بینیم.

وی در ادامه گفت: فعلا استیضاح‌هایی بسیاری در مجلس مطرح است. باید دید، شرایط عمومی به چه سمتی سوق پیدا خواهد کرد و آیا دولت خود تغییراتی ایجاد خواهد کرد یا نه؛ اما بهتر است، خود دولت تغییراتی ایجاد کند و به نظر من، اگر دولت دست به تغییر بزند، بهتر از این است که مجلس وارد شود.

متأسفانه لابی در مجلس همیشه بوده و مورد ‌انکارناشدنی است، که هم از سوی نماینده مطرح می‌شود و هم از سوی خود وزارتخانه‌ها؛ البته معمولاً خود استیضاح‌کننده‌های اصلی از این موضوع مبرا هستند، ولی برخی‌ خود را به جاهایی آویزان می‌کنند و چیزی می‌دهند و یا چیزی می‌گیرند و بعد هم انصراف می‌دهند.

وی در پاسخ به این که از تعداد امضاها چیز کم شده یا نه، گفت: امضا و تعداد مهم نیست، بلکه مهم اصالت امضاست. ما استیضاح داشتیم که با 11 امضا وزیر افتاده، و استیضاح هم داشتیم که با 90 استیضاح وزیر در پست خود ابقا شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1397 ، کدخبر: 820467 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
پای وسطه بایدم پشت همو خالی کنن
ن.ف83
ناشناس
Greece
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
این دولتی ها هم ملت و به بازی گرفتن
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین