پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۵۱۰۴۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
معاون دبیرکل شورای بازرگانان ایران و چین اظهار داشت: دو کشور در طول تاریخ دارای روابط بسیار گسترده ای بوده اند و اکنون نیز خطوط ارتباطی فراوانی برای همکاری ایجاد کرده اند.

شعار سال: 'ژانگ یی' روز پنجشنبه ازجمله این خطوط را ایجاد روابط مشارکتی راهبردی و توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری عنوان کرد که زیربنای روابط دو جانبه را بسیار مستحکم کرده است.

وی تصریح کرد : چین بر اساس تصویب کنگره و حزب حاکم، به دنبال گسترش روابط و همکاری ها، اصلاحات اقتصادی و باز کردن درها به روی کشورهای دیگر است و در چنین شرایطی ایران به طور مسلم از این عرصه بیرون نخواهد بود.

معاون دبیرکل شورای بازرگانان ایران و چین تاکید کرد: نگاه پکن به مناسبات با ایران راهبردی است و در عرصه های مختلف به دنبال همکاری های فزاینده هستیم.

ژانگ با بیان اینکه چین در برنامه راه ابریشم جدید و اجرای طرح های مرتبط ، با ایران همکاری می کند، تاکید کرد :این طرح ها برای دو کشور و کل منطقه و کاستن از تنش های منطقه ای، بسیار مهم است.

معاون دبیرکل شورای بازرگانان ایران و چین تصریح کرد: ارزش تبادلات تجاری چین و ایران در سال 2017 میلادی با 19 درصد رشد در مقایسه با سال قبل از آن، به 37 میلیارد و 200 میلیون دلار رسیده است.

ژانگ اضافه کرد: در شش ماه اول سال 2018 نیز حجم تجارت دوجانبه بین چین و ایران به 17 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 10 درصد افزایش داشته است.

این مقام چینی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت شورای بازرگانان ایران و چین پرداخت و تصریح کرد: این شورا ایجاد شده است تا فرصت های بیشتری در زمینه های تجاری و سرمایه گذاری پیش روی دو کشور قرار دهد.

او اضافه کرد: در قالب این شورا تلاش می شود تا بدون توجه به تحریم های یک جانبه آمریکا، در زمینه هایی چون انرژی، صنایع، آهن و فولاد، گردشگری و اجرای طرح های مشترک، همکاری ها بیشتر شود تا منافع آن برای دو طرف باشد.

ژانگ با اشاره به روابط قدیمی و پر تحرک اقتصادی دو کشور اظهار داشت: از سال 1971 میلادی که روابط رسمی طرفین برقرار شد مناسبات همواره رشدی قابل توجه داشته است.

این مقام چینی با اشاره به اینکه دو کشور در سرمایه گذاری های مشترک همکاری می کنند بیان داشت چین در بسیاری از زمینه ها در ایران از نفت و گاز گرفته تا منابع معدنی و غیره، سرمایه گذاری کرده است و شورای تجاری ایران و چین همچنان برای پیشبرد این مناسبات تلاش خواهد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 2 شهریور 97، کدمطلب: 83010146، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
ا.ف75
اتفاقا این نگرانی مردم ایران هم هست! این خلیج فارس هیچ وقت مردم نتونستن درک کنن که چرا باید ماهی هامونو بدیم برن و جاشو ها مون از گرسنگی تلف شن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
چین هم تو این وضعیت می خواد ایران رو بدوشه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
ا.ف75
واقعا نباید این باج دادن ها به قول دوستمون منجر به این همه حق خوری اون هم در داخل کشور از ضعیف ترین قشر مردم بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
ا.ف75
یکی از این خطوط هم خلیج فارس نازنینمونه که احتمالا تا چند سال دیگه میشه خلیج چین:)
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین