پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۴۸۳
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳
دومین سری از گزارش‌های «گردشگری برای توسعه» سازمان جهانی گردشگری به شرح فعالیت‌های موفقیت‌آمیز گردشگری و توسعه پایدار می‌پردازد. این گزارش‌ها می‌تواند برای فعالان بخش از این حیث الهام‌بخش باشد که فرصت‌های موجود در گردشگری و تحقق توسعه پایدار را بشناسند.

شعار سال: دومین سری از گزارش‌های «گردشگری برای توسعه» سازمان جهانی گردشگری به شرح فعالیت‌های موفقیت‌آمیز گردشگری و توسعه پایدار می‌پردازد. این گزارش‌ها می‌تواند برای فعالان بخش از این حیث الهام‌بخش باشد که فرصت‌های موجود در گردشگری و تحقق توسعه پایدار را بشناسند. در سال ۲۰۱۷ جمع‌آوری اطلاعات درباره فعالیت‌های کشورها و اقتصادهای توسعه‌یافته و در حال توسعه، با هدف نشان دادن اینکه چگونه گردشگری پایدار می‌تواند عامل توسعه باشد، صورت گرفت. در مجموع ۲۳ مورد مطالعاتی به‌عنوان نمونه از تمام مناطق جهان انتخاب شدند که ابتکارات بخش‌های عمومی و خصوصی و جوامع محلی و همچنین جزئیات بااهمیتی را درباره روش‌ها و رویکردهای موفق استفاده شده ازسوی فعالان گردشگری نشان می‌دهند؛ اطلاعاتی ارزشمند که می‌توانند باعث ایجاد نگرش‌های جدید و استفاده از شیوه‌های گردشگری پایدار در جوامع محلی شوند.

«دوره کار جوانان» یک برنامه جامع راهنمایی مستقل در حوزه صنعت هتلداری است که به جوانانی که هیچ توانایی و مهارتی در این حوزه ندارند مهارت و آموزش لازم را می‌دهد و در این راه آنها را به دانش و ابزار لازم این حوزه مجهز می‌کند. این برنامه راه حلی در پاسخ به مشکل جهانی بیکاری است که برنده جایزه جهانی نیز شده است. «دوره کار جوانان» همچنین با ۱۱ مجموعه بین‌المللی هتلداری شامل ماریوت و هلدینگ چند ملیتی بین‌المللی همکاری داشته که این همکاری زندگی جوانان بسیاری را در ۱۶کشور و ۲۶منطقه در اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیا و اقیانوسیه دستخوش تغییر کرده است. این یک برنامه پیشنهادی ۶ماهه است که طی آن اصول و مهارت کافی در ۱۵دپارتمان هتلداری را به جوانان آموزش می‌دهد. دانش‌آموزان همچنین مهارت‌هایی را می‌آموزند که مختص کار در شرایط و محیط‌های خاص است.

این برنامه یک برنامه جامع است و در آن تمرکز زیادی بر همکاری تیمی دارد. این برنامه به هتلداران و صاحبان مشاغل این امکان را می‌دهد تا بتوانند افراد با استعداد و آموزش‌دیده را به کار گیرند. طرح «دوره کار جوانان» در سال ۱۹۹۵ با همکاری مجموعه هتلداری آسیا و اقیانوسیه، لیندا دی کارکو (مدیر بخش تحصیلات در شرکت آسیا- اقیانوسیه) و دکتر کیتیا فورنسادجا (عضو بخش کودکان در یونیسف تایلند) در بانکوک مطرح شد. در آن زمان اولین دانش‌آموزان این طرح از روستایی در نواحی شمال تایلند بودند. در سال ۲۰۰۴ لیندا دی ماکرو توانست بعد از پیوستن به شرکت IBLF که در حوزه سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند این طرح را در حوزه‌های مختلف و بین‌المللی توریستی گسترش دهد که این کار باعث شد متخصصان و دانش‌آموزانی که دوره‌های مختلف آموزشی را در این مجموعه گذرانده‌اند بتوانند راحت‌تر با مجموعه‌های هتلداری آشنا و وارد بازارکار شوند.

موفقیت‌های به‌دست آمده

«دوره کار جوانان» توانسته از ۴۳۰۰نفر از جوانانی که در فقر به سر می‌بردند حمایت کند و با آموزش اصول کاربردی و مهارت‌های کارآمد آنها را وارد چرخه اقتصاد کند. بیش از ۸۰درصد از این جوانان بعد از اتمام دوره به سمت تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی رفته‌اند. آمارها نشان می‌دهد گذراندن این دوره توانسته اعتماد به نفس بالایی را برای دانش‌آموزان به‌وجود آورد. این دوره موقعیت مناسبی را نیز برای هتل‌ها فراهم کرده تا بتوانند افراد حرفه‌ای را استخدام کنند که دارای استعداد، مهارت و علاقه‌مند به کار در این حوزه هستند. بیشتر کارکنان این حوزه جوانان زیر ۲۶سال هستند و این می‌تواند نویددهنده این باشد که آینده درخشانی در انتظار آنان و این حوزه است. این دوره به‌طور جدی سعی در تبدیل چالش‌های این حوزه به فرصت‌های سودآوری و کاهش هزینه‌های هتلداری دارد و در کنار آموزش می‌کوشد با تاکید بر همکاری‌های گروهی از موقعیت‌های مختلف در این حوزه به نحو صحیح استفاده کند. آمارها نشان می‌دهد ۹۷‌درصد از فارغ‌التحصیلان فعالیت گروهی بهتر و حدود ۹۱‌درصد از آنان مسوولیت‌پذیری بیشتری نسبت به خدمه هتل دارند.

اما درحالی که آمار منتشر شده نشان می‌دهد زنان توانایی بالایی در برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی دارند برخلاف آنچه دیده می‌شود این آمار در مقایسه با زنان دوره‌دیده در «دوره کار جوانان» اعتبار بالایی ندارد. این آمار در حالی منتشر شده است که در هتل‌های کشورهایی مثل عمان به افرادی که مهارت خاصی در حوزه کاری خودشان ندارند اجازه داده می‌شود تا کلاس‌های مختلف آموزشی برگزار کنند؛ در‌حالی‌که در «دوره کار جوانان» دانش‌آموزان باید بکوشند با کسب مهارت بیشتر، توانایی خودشان را در مسوولیت‌پذیری نشان دهند. اگر بخواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم در سال ۲۰۰۷، ۴۵‌درصداز فارغ‌التحصیلان را زنان تشکیل می‌دادند که از این میان، ۲۷درصد فارغ‌التحصیلان توانستند شغل مرتبط با بخش‌های مختلف توریستی پیدا کنند. جدا از خود برنامه، این طرح توانست اجتماع بزرگی از افراد با مهارت را دور هم جمع کند که باعث رشد اقتصادی و افزایش تعداد افراد تحصیل‌کرده شده. بیشتر فارغ‌التحصیلان توانسته‌اند کسب و کارهای خودشان را راه بیندازند. تعدادی دیگر از این فارغ‌التحصیلان خانواده و دوستان خود را با این دوره آشنا کردند که نتیجه آن رشد اقتصاد و کاهش بیکاری است.

درس‌هایی از این طرح

«دوره کار جوانان» در حوزه سرمایه‌گذاری توریسم در مقایسه با سایر برنامه‌ها و دوره‌ها با استفاده از روش‌های علمی و نوین توانسته تجربه بزرگ و موفقی را به‌دست آورد. همچنین اگر با دقت نگاهی به آمار و ارقام دیگر شرکت‌ها و طرح‌ها در این حوزه بیندازیم متوجه می‌شویم این مجموعه کلیه اطلاعات خود را به‌طور کاملا شفاف در اختیار شرکت‌های بین‌المللی فعال، مراکز جمع‌آوری اطلاعات و... قرار می‌دهد. این در‌حالی است که شرکت‌های دیگر طرح‌های مشابه را که به شدت غیرمنطقی و ناکارآمدند پیش می‌برند و سعی می‌کنند با انتشار آمار اشتباه به رقابت با این برنامه بپردازند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 3شهریور 97، کدمطلب: 3431111، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین