پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۵۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۴
گزارش‌های سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد تسهیلات ویزا یکی از اصلی‌ترین دلایل برای جذب گردشگر در تمام نقاط دنیا به شمار می‌رود. حالا روسیه نیز که از چندی پیش درصدد جذب گردشگر از ایران است، با تسهیل در صدور ویزا برای شهروندان کشورمان و ۱۷ کشور دیگر، علاوه بر آنکه به جذب گردشگر از این کشورها می‌پردازد، پای گردشگران را به دیگر مناطق روسیه نیز باز می‌کند تا از این طریق توسعه متوازن توریسم را محقق کند.

شعارسال: گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد روس‌ها درصدد جذب گردشگر بیشتر به کشور خود هستند. آنها در جدیدترین اقدامات خود، قانونی را به اجرا درآورده‌اند که بر اساس آن سفر ۱۸ کشور از جمله ایران به خاور دور روسیه تسهیل می‌شود.  دفتر مطبوعاتی وزارت توسعه مناطق شرق روسیه این خبر را اعلام کرده و توضیح داده که اتباع خارجی این ۱۸ کشور که روادید الکترونیکی دریافت می‌کنند، می‌توانند وارد همه فرودگاه‌های مناطق خاور دور (شرق روسیه) شوند.

اتباع الجزایر، بحرین، برونئی، هند، قطر، چین، کره شمالی، کویت، مراکش، مکزیک، امارات، عمان، عربستان، سنگاپور، تونس، ترکیه و ژاپن نیز مشمول این قانون می‌شوند. به این ترتیب آنها می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی بخش کنسولی وزارت خارجه روسیه، مشخصات گذرنامه به همراه عکس خود را وارد کنند و نهایتا تا ۳۰ روز بعد پاسخ درخواست روادید خود را دریافت کنند. فرد متقاضی سپس می‌تواند با اسکن پاسخ مثبت درخواست روادید به خاور دور روسیه، وارد این مناطق شود. بر اساس گزارش وزارت توسعه مناطق شرق روسیه، سفر خارجی‌ها با روادید الکترونیکی به مناطق خاور دور روسیه از روز اول ماه سپتامبر یعنی دهم شهریور ماه امکان‌پذیر خواهد شد. افرادی که این ویزا را دریافت می‌کنند، می‌توانند تا هشت روز در پنج استان روسیه واقع در شرق این کشور حضور داشته باشند. روسیه از یک سال پیش نیز به اتباع ۱۸ کشور از جمله ایران اجازه داده بود با روادید الکترونیکی به منطقه ولادی وستوک و نقاط پیرامون آن سفر کنند.

پیش از این نیز نخست‌وزیر این کشور با تاکید بر تصمیم روسیه برای توسعه تاسیسات خاور‌دور و ایجاد تسهیلات ویژه برای این منظور، گفته بود که لغو مراحل دریافت روادید برای گردشگران و کارفرمایان دیگر کشورها به افزایش جذابیت گردشگری و سرمایه‌گذاری این منطقه کمک می‌کند و در نتیجه قانون‌های این‌چنینی، گردشگران بیشتری به خاور دور سفر می‌کنند و این منطقه درآمد بیشتری کسب خواهد کرد. مدودف علت انتخاب ۱۸ کشور برای لغو روادید سفر به خاور دور را نه به‌خاطر نزدیک بودن به روسیه، بلکه به دلیل آن دانست که این کشورها نیز رویکردی مشابه در همکاری با روسیه دارند. گزارش‌های سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد تسهیلات ویزا یکی از اصلی‌ترین دلایل برای جذب گردشگر در تمام نقاط دنیا به شمار می‌رود. حالا روسیه نیز که از چندی پیش درصدد جذب گردشگر از ایران است، با تسهیل در صدور ویزا برای شهروندان کشورمان و ۱۷ کشور دیگر، علاوه بر آنکه به جذب گردشگر از این کشورها می‌پردازد، پای گردشگران را به دیگر مناطق روسیه نیز باز می‌کند تا از این طریق توسعه متوازن توریسم را محقق کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 30مرداد1397 ، کدخبر: 3429992: donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
ا.ف75
واقعا روسیه مسیری رو طی کرد که خسرت دارم ای کاش ایران هم در همین مسیر میفتاد در زمینه گردشگری
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین