پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۴۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
نشست دفاتر مسافرتی ایران و روسیه، حضور ایران در نمایشگاه TRAVEL و MITT و نهایی شدن روادید گروهی از جمله اتفاقاتی است که اواخر اسفند امسال در حوزه روابط گردشگری ایران و روسیه رقم می‌خورد.

شعار سال: از چند سال پیش موضوع لغو روادید گروهی ایران و روسیه مطرح شده بود ولی به مرحله نهایی نمی‌رسید. یک بار هم مسئولان گردشگری در سال ۹۶ هم اعلام کردند که لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه در نخستین ماه‌های سال ۲۰۱۸ انجام خواهد شد. منتها از آنجا که موضوع لغو ویزا بر عهده وزارت خارجه است، در نهایت این وزارت خانه می‌بایست پیشنهاد متولیان گردشگری را پیگیری و نهایی کند. این اقدام و پیشنهاد اگرچه با حذف ویزای سنت پترزبورگ اجرایی شد اما همچنان برای رفتن به مسکو پایتخت روسیه نیاز به گرفتن ویزا بود.

دولت روسیه در شهریور ماه سال ۹۸ اعلام کرده بود که اتباع ایرانی و ۵۲ کشور دیگر اجازه سفر با ویزای الکترونیکی رایگان به سن پترزبورگ را دارند.

حالا دوباره موضوع لغو روادید روسیه آن هم در قالب گروه مطرح شده است تا در حاشیه برپایی نمایشگاه MITT روسیه که قرار است اواخر اسفند ماه برگزار شود؛ از سوی متولیان دو کشور نهایی شود. این موضوع را علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی در جلسه هم اندیشی با فعالان گردشگری که ۲۷ بهمن ماه برگزار شد، مطرح کرد. او در این جلسه گفت: یکی از موضوعات مهم در نمایشگاه MITT مسکو پیگیری و نهایی شدن موضوع لغو روادید گروهی ایران و روسیه است. در این نمایشگاه باید آژانس‌ها حضور فعال داشته باشند.

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست گفت: درباره برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه مسکو از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌هایی با مسئولان این کشور انجام داده‌ایم که یکی از موضوعات مهم بین ایران و روسیه در حوزه گردشگری، لغو روادید گروهی است. این آمادگی از سوی روسیه وجود دارد و در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای امضای تفاهم‌نامه لغو روادید گروهی فراهم شده است. در این سفر تعدادی از آژانس‌های گردشگری ایران و روسیه به‌عنوان مجری تحقق و برگزاری این رویداد انتخاب و معرفی خواهند شد.

در واقع لغو گروهی روادید بین ایران و روسیه به نفع دفاتر خدمات مسافرتی است. به این دلیل که آژانس‌ها می‌توانند برای گروههای ۵ نفر به بالا بدون دریافت روادید، تور گردشگری طراحی کنند. این لغو روادید شامل افرادی که به صورت انفرادی به روسیه سفر می‌کنند نمی‌شود.

حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با تأیید این مطلب گفت: در گذشته مشکلاتی برای لغو روادید گروهی مطرح شده بود و اجرایی نشد. تا اینکه گویا سفیر ایران در روسیه مذاکراتی با مقامات روس انجام داده و قرار شده تا در نمایشگاه MITT این موضوع نهایی شود.

رفیعی همچنین از چند روز پیش مسئولیت برگزاری نشست B۲B بین آژانس‌های مسافرتی ایرانی و روسی را بر عهده گرفته است. نشستی که با نمایشگاه‌های گردشگری روسیه همزمان خواهد شد. بنابراین امسال در این نمایشگاه چند اتفاق همزمان خواهد شد یکی موضوع نهایی شدن لغو روادید دیگری برپایی پاویون ایران در نمایشگاه MITT از ۲۶ تا ۲۹ اسفند، برگزاری نمایشگاه گردشگری روسیه از ۲۷ تا ۲۹ اسفند و برپایی نشست B۲B در روز ۲۵ اسفند ماه.

رفیعی در این باره هم گفت: نشست‌های رو در روی فعالان گردشگری در همه جای دنیا مرسوم است ولی ما دیر اقدام کردیم دفاتر مسافرتی کشوری که جزو بازارهای هدف است، با کشور دیگر وارد مذاکره شده و قراردادهایی را می‌بندند. مانند کاری که به تازگی در عمان و یا چین انجام شد.

وی افزود: برای ایران هم ده بازار هدف طراحی شده که یکی از آنها روسیه است بنابراین حضور امسال آژانس‌های مسافرتی باید بیشتر از قبل باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 3 اسفند 98، کد مطلب: 4716616: www.mehrnews.com

 

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
0
با این وضعیت کرونا کسی ایران نمیاد تازه تحریم و هواپیمای اوکراینی و خیلی اوضاع وخیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین