پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۱۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۶
رئیس مرکز ماهر حفاظت از سه هزار سایت دولتی و مقابله با 53 دسته بدافزار را به عنوان بخشی از اقدامات انجام شده این مرکز از ابتدای سال 97 اعلام کرد.

شعارسال: محمد تسلیمی در جلسه کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات پدافند سایبری استان تهران با اشاره به وظایف و اقدامات انجام شده این مرکز گفت: از ابتدای سال 97 مرکز ماهر حملات سایبری را در محورهایی مانند حملات هدفمند در مقیاس ملی، حملات هک و دیفیس و آلودگی بدافزار، حملات و آلودگی‌ها در حوزه تلفن همراه، آسیب‌پذیری نرم‌افزارها و تجهیزات پرکاربر و صفحات جعلی، پایش و خنثی کرده است.

وی از حمله به زیرساخت توزیع شبکه اینترنت کشور به عنوان یکی از حملات در مقیاس ملی یاد کرد و افزود: قبل از وقوع این حمله اخطارهای لازم به سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه اعلام شده بود.

رئیس مرکز ماهر شناسایی هک و نفوذ به 600 سایت مهم و کنترل و رفع آلودگی در کمترین زمان ممکن، حفاظت از سه هزار سایت مهم دولتی در برابر حملات و شناسایی و مقابله با 53 دسته از بدافزارهای مخرب از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه حملات هک از ابتدای سال 97 عنوان کرد.

او افزود: شناسایی 69 برنامک مخرب اندرویدی، مسدودسازی منابع اینترنتی و اطلاع‌رسانی عمومی و گزارش هویت مهاجمین، بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه حملات مربوط به تلفن همراه است.

تسلیمی به شناسایی آسیب‌پذیری بیش از 30 هزار روتر میکروتیک توسط مرکز ماهر اشاره کرد و گفت: مرکز ماهر در زمینه همکاری‌های بین‌المللی نیز با تمام کشورهای دنیا به جز رژیم صهیونیستی در زمینه امنیت فضای سایبری همکاری دارد و تاکنون 200 مکاتبه در این زمینه با مراکز امنیت سایبری کشورهای مختلف داشته است.

وی همچنین به خدمات ارائه شده توسط مرکز ماهر به دستگاه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: ارزیابی امنیتی وب سایت‌های دولتی یکی از خدمات مرکز ماهر است که به صورت دائمی و جاری انجام می‌شود.

او توسعه خدمات ابری با پوشش بیش از سه هزار وب سایت دولتی و محافظت در برابر حملات DDOS و مقاوم‌‌سازی آنها در برابر حملات هک و دیفیس، راه‌اندازی و توسعه 35 مرکز تخصصی پیشگیری و مقابله با رخدادهای رایانه‌ای در تمام استان‌ها و طراحی و توسعه شبکه هانی‌نت ملی در زیرساخت‌ها و ساختارهای اصلی شبکه کشور را از دیگر خدمات ارائه شده مرکز ماهر عنوان کرد.

رئیس مرکز ماهر افزود: تولید، بکارگیری و توسعه هفت سامانه و هشت‌هزار ابزار مهم رصد، ارزیابی، راه‌اندازی آزمایشگاه بررسی امنیت برنامک‌های توزیع شده در کشور، خرید خدمات هشت سیستم مدیریت و تحلیل لاگ و طراحی و توسعه سامانه ذخیره‌سازی و تحلیل جریان‌های شبکه در مقیاس کلان، بخشی دیگر از خدمات مرکز ماهر است.

وی برخی دیگر از خدمات ارائه شده این مرکز را ارائه موتوشاب به عنوان نخستین موتور تولید شبکه اجتماعی سازمانی و کسب‌وکار بومی رایگان، برگزاری دوره صیانت از کودک و خانواده در فضای مجازی و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مؤثر در حوزه امنیت در سراسر کشور اعلام کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت بادیجی، تاریخ انتشار: 5شهریور1397 ، کدخبر: - : www.badigi.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
ا.ف75
واقعا ایران داره روز به روز به خصوص در دوره این وزیر در زمینه فناوری اطلاعات پیشرفت میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
سایت های دولتی با توجه به حساسیتی که دارن در زمینه اطلاعات باید بیشتر مراقب بود م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین