پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و آمریكا برای دومین بار به منظور رفع برخی موانع در اجرای برجام با هم دیدار و گفت وگو كردند.
شعار سال: محمد جواد ظریف كه به منظورشركت در مراسم تاریخی امضای توافقنامه تغییرات آب و هوایی به نیویورك سفر كرده است، دو بار با همتای آمریكایی خود به منظور رفع برخی موانع در اجرای برجام دیدار و گفت وگو كرد.

ظریف روزجمعه پیش ازدیدار با جان كری با تاكید براینكه ایران تعهدات خود را دربرجام انجام داده، گفت: با صحبت هایی كه جان كری می كند، مشخص شد باید منتظر باشیم جمهوری اسلامی از تمامی منافع ذكر شده دربرجام سود برد.

وی افزود :‌این بسیار مهم است كه متوجه باشیم برجام یك قرارداد متعادل بوده است.

وی افزود: باید به اطمینان خاطر برسیم كه مذاكره و قرارداد تنها راه حل مناقشه های بین المللی است و تحریم و فشار راهكار آن نیست.

ظریف در ادامه با اشاره به اینكه اختلاف نظرهای ما در شمار زیادی از مسایل با آمریكا همچنان پابرجا وجدی است، تصریح كرد: اما امیدواریم كه اظهارات جان كری راهگشای حل نگرانی های بانك ها از رویكرد آمریكا شود.

وی در ادامه گفت: همچنین تصمیم گرفته شد تا از طریق گروه 1+5 تنها مشكل برجام حل شود و ما می خواهیم نشان بدهیم كه ایران و 1+5 توانستند مشكل بسیار جدی را از طریق مذاكرات حل كرده وگام های مناسبی را بردارند تا ایرانیان بتوانند تغییرات پس از اجرای برجام را درك كنند.

وزیر امور خارجه كشورمان خاطر نشان كرد: تنها در زمانی كه مردم ایران بتوانند تغییرات پس ازبرجام را احساس كنند، ما هم می توانیم به روند اجرایی شدن برجام ادامه دهیم.

جان كری وزیرامور خارجه آمریكا هم در جمع خبرنگاران و قبل از دیدار با محمد جواد ظریف
گفت : آمریكا مخالف كار كردن بانك های خارجی با ایران مطابق با شروط توافق هسته ای نیست.
وی اظهار داشت :آمریكا سد راه معاملاتی كه پس از اجرایی شدن برجام مجاز دانسته شده است، نمی شود ونخواهد شد.

وی خاطرنشان كرد كه تلاش می كند تا نااطمینانی های موجود در محافل تجاری در خارج از آمریكا درباره سرمایه گذاری در ایران را حل و فصل كند.

كری افزود: اكنون فرصت هایی برای بانك های خارجی برای كار كردن با ایران وجود دارد ؛ متاسفانه به نظر می رسد كه برخی بانك های خارجی دچار سردرگمی هایی شده اند و ما می خواهیم كه این مسائل را روشن سازیم.

وی خاطرنشان كرد: تنها استثنا دراین زمینه، بانك ها وشركت هایی هستند كه مقام های آمریكا آنها را در فهرست سیاه تحریم قرار داده اند.

كری نیز گفت: قابل درك است كه برخی شركت ها برای احساس اطمینان در زمینه كار كردن درایران به زمان نیاز دارند؛ وخاطرنشان كرد كه تهران نیزلازم است گام هایی برای نوسازی سامانه بانكی خود بردارد.
وزیرامور خارجه آمریكا گفت: ازجمله تحریم های مرتبط با موضوع هسته ای كه برداشته شدند ، تحریم هایی بودند كه ازتعامل ایران با بانك های غیر آمریكایی درزمینه دسترسی به اعتبارات محدود شده ایران جلوگیری می كردند.

وزیر امور خارجه كشورمان روز جمعه در مراسم تاریخی امضای توافقنامه ظریف با حضور در مراسم امضای توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس كه در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، به نمایندگی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران، این توافقنامه را امضا كرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته ازخبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 82045391، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین