پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۵۳۱۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
برخی تحلیلگران بر این باورند که پیشرفت فناوری طی سال های آینده جایگاه طلا به عنوان یک مکان مطمئن سرمایه‌گذاری را به خطر می‌اندازد.

شعار سال: موسسه ای بی سی بولیون استرالیا به بررسی 4 تهدید بزرگ پرداخته است که بازار فیزیکی طلا را در معرض تهدید جدی قرار داده است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، پیشرفت فناوری های جدید و نوظهور می تواند تاحد زیادی وضعیت تقاضای فیزیکی طلا طی سال های آینده را در معرض خطر و تحولات جدید قرار دهد.

بر اساس این گزارش جوردن الیسو تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه ای بی سی بولیون استرالیا تاکید کرد: پیشرفت تکنولوژی بهتر از گذشته تهدیدات و خطرات علیه بازار فیزیکی طلا را نمایان کرده است. به نظر من 4 تهدید بزرگ علیه بازار فیزیکی طلا طی ده سال آینده وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: ارزهای دیجیتال، رقابت از سوی محصولات شبیه طلا، کنترل سرمایه و هزینه ، از جمله ریسک هایی است که به شدت بازار فیزیکی طلا را در معرض خطر قرار خواهد داد.

این در شرایطی است که برخی تحلیلگران بر این باورند که پیشرفت فناوری طی سال های آینده جایگاه طلا به عنوان یک مکان مطمئن سرمایه گذاری را به خطر می اندازد. شاید پیشرفت فناوری بتواند ارزش طلا را در جوامع مختلف تحت تاثیر قرار دهد.

الیسو گفت: بی شک طی 15 سال اخیر شاهد رشد فزاینده تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای شرقی به خصوص اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه هستیم. رشد درآمد واقعی در این کشورها تاثیر مهمی بر افزایش تقاضای طلا جواهرات داشته است. رشد تقاضای طلا از سوی بانک های مرکزی جهان نیز محسوس بوده است.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: علی رغم این تحولات مثبت، فناوری های جدید و محصولات متعدد سعی دارند جایگاه مکان امن سرمایه گذاری طلا را بگیرند و طلا را به حاشیه برانند. یکی از جدیدترین خطرات علیه طلا، ارزهای دیجیتال است. پیدایش ارزهای دیجیتال و چیزی که موسوم به طلای دیجیتال شده، می تواند تهدید بزرگی به شمار رود. تنها عاملی که می تواند جلوی رشد فزاینده خرید و فروش ارزهای دیجیتال را بگیرد، کاهش شدید قیمت آنها است.

دومین خطر بزرگ، رقابت از سوی محصولات شبیه طلا است. برخی صندوق های سرمایه گذاری توصیه می کنند که سرمایه گذاران به جای خرید فیزیکی طلا در صندوق هایی سرمایه گذاری کنند که پشتوانه انها طلا است . این مساله نیز می تواند تا حد زیادی به ضرر تقاضای فیزیکی طلا باشد.

قیمت طلا در حال ثبت بدترین عملکرد ماهیانه از سال 2013 میلادی

به گزارش رویترز، به دنبال گمانه زنی ها درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا امروز جمعه بار دیگر با کاهش روبرو شده است.

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی نگران تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین هستند و گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بیشتر شده است، ارزش دلار امروز با افزایش روبرو شده و این مساله موجب کاهش قیمت جهانی طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1198 دلار رسیده است. قیمت طلا در حال کاهش برای پنجمین ماه متوالی است. این روند از سال 2013 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. قیمت طلا در ماه جاری تاکنون 2 درصد کاهش داشته است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با اندکی افزایش به بیش از 94.70 واحد رسیده است. شاخص ارزش دلار شب گذشته با افزایش 0.1 درصدی روبرو شد. این برای نخستین بار در 5 روز گذشته بوده است که ارزش دلاز افزایش یافته است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد هزینه های مصرفی در اقتصاد آمریکا طی ماه جولای افزایش داشته است. انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را بیشتر کرده است.

شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تشدید جنگ تجاری با چین و اعمال تعرفه علیه 200 میلیارد دلار واردات کالا و خدمات از این کشور آماده می شود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر با 0.27 درصد کاهش به 757 تن رسیده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار 10 شهریور 97، کدمطلب: 297227، www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
ا.ف75
ای کاش مسئولین ما هم این خطرهارو کمی درک کنن! و براشون برنامه ریزی داشته باشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
همین الانشم ان اتفاق افتاده و همه سرمایه هاشونو طلا و دلار میکنن...
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین