پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۵۳۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
در حالی که قیمت گوشت قرمز طی هفته های اخیر روند افزایشی یافته و به گفته فعالان صنف،کاهش قیمت برای این کالا پیش بینی نمی شود، دولتمردان می گویند تدابیر لازم برای کنترل بازاردرحال انجام است.
شعار سال: در حالی که قیمت گوشت قرمز طی هفته های اخیر روند افزایشی یافته و به گفته فعالان صنف،کاهش قیمت برای این کالا پیش بینی نمی شود، دولتمردان می گویند تدابیر لازم برای کنترل بازاردرحال انجام است.

قیمت گوشت طی هفته های اخیر روند افزایشی داشته و طبق اعلام اتحادیه گوشت گوسفندی نرخ هر کیلوگرم شقه بدون دنبه به حدود ٥٩ تا ٦٠ هزارتومان رسیده است.

گفته می شود افزایش تقاضا و کاهش عرضه و نیز مسائلی مانند قاچاق دام زنده از جمله دلایل این افزایش قیمت است.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره وضعیت قیمت در روزهای آینده به خبرنگار مهر گفت: با شرایط ایجاد شده نمی توان انتظار کاهش قیمت را داشت.

با توجه به اینکه حدود ٨ روز به آغاز ماه محرم مانده نگرانی ها درباره بازار گوشت رو به افزایش است.

با این وجود دولتمردان معتقدند اقدامات لازم برای کنترل نوسانات بازار انجام شده و این اقدامات تداوم دارد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

* واردات و عرضه گسترده در میادین تره بار و فروشگاهها

در همین زمینه حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با مهر اظهارداشت:روند افزایش قیمت شدید نیست، برخی صحبت ها را نمی توان تایید کرد، آنها صنف ذی نفع هستند که طبیعتا در راستای منافع سیستم خودشان صحبت می کنند.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام هم واردات و هم توزیع این نوع گوشت را در غرفه های سازمان میادین و فروشگاه های زنجیره ای انجام می دهد ضمن اینکه تعدادی از صنوف نیز این کار را می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده حجم واردات افزایش یافته است، گفت: این کار با شدت و سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

ورناصری تصریح کرد: گوشت گوساله منجمد نیز به وفور در فروشگاه های زنجیره ای و غرفه های سازمان میادین توزیع می شود همچنین مراکز مصرف عمده مثل بیمارستان ها، دانشگاه ها و سایر مراکزی که درخواست کرده اند گوشت به اندازه کافی در اختیارشان قرار می گیرد.

وی افزود: قیمت هرکیلوگرم گوشت گوساله منجمد برای عرضه عمده ٢٧ هزارتومان و برای مصرف کننده ٢٩ هزارتومان است. این عرضه، هم توسط بخش خصوصی و هم شرکت پشتیبانی امور دام انجام می شود.

ورناصری با بیان اینکه برای تنظیم بازار مرغ ، مرغ منجمد و مرغ گرم به طور گسترده در غرفه های میادین و فروشگاه های زنجیره ای عرضه شده و همچنان نیز این کار انجام می شود، ادامه داد: در پی این کار قیمت مرغ در عمده فروشی ها روز شنبه حدود ١٢٠٠ تومان کاهش یافت.

* جزئیات قیمت گوشت قرمز و سفید دولتی در بازار

وی اضافه کرد: حدود یکماه است مرغ گرم را در میادین به قیمت ٨١٠٠ تومان عرضه می کنیم همچنین قیمت عرضه مرغ منجمد ٦٣٥٠ تومان و برای مصرف کننده ٦٧٥٠ تومان است.

ورناصری گفت: قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی مخلوط به طور متوسط حدود ٣٧ هزارتومان، گوشت گوساله منجمد عمده ٢٧ هزارتومان و برای مصرف کننده ٢٩ هزارتومان است.

وی تصریح کرد: برای تامین نیاز ماه محرم هم میزان واردات افزایش یافته و هم ذخیره سازی زیادی انجام شده و اعلام کردیم کل نیاز هیات ها و نذورات را ما تامین خواهیم کرد.

* افزایش واردات گوشت گوسفندی به ٢٠٠ تن در روز

این مقام مسئول با بیان اینکه روزانه به طور متوسط حدود ١٠٠ تا ١٥٠ تن گوشت گوسفندی وارد می شود، گفت: در حال افزایش این عدد به حدود ٢٠٠ تن در روز هستیم.

ورناصری با اشاره به اینکه گوشت گوساله به صورت عمده و با کشتی وارد می شود، ادامه داد: این نوع گوشت به میزان کافی ذخیره سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه روند قیمت گوشت در روزهای آتی افزایشی نخواهد بود، تصریح کرد: حجم واردات و عرضه در بازار افزایش یافته و طی روزهای آینده تاثیر این کار قابل مشاهده خواهد بود. مردم می توانند با مراجعه به مراکز مشخص عرضه، گوشت و مرغ مورد نیازشان را با قیمت مناسب تهیه کنند.

ورناصری درباره مبادی واردات گوشت نیز افزود: گوشت گوسفندی از طریق واردات از استرالیا، نیوزلند، روسیه و کشورهای آسیای میانه؛ گوشت گوساله از برزیل و مرغ از تولید داخلی تامین می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 12 شهریور 1397، کدخبر: 4392077 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
یعنی واردات میتونه جلوی گرونی هرچه بیشتر گوشت رو بگیره؟!! امیدوارم.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین