پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۲
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: تنها ‌۲۰ درصد آسانسورهای دولتی استاندارد هستند.

شعارسال: احمد مرادپور در شورای استاندارد استان لرستان اظهار کرد: در استان ۸۰ درصد آسانسورهای بخش خصوصی استاندارد شدند در حالی‌که ۲۰ درصد آسانسورهای دولتی استاندارد است و این نشان می‌دهد که ما خودمان به حرف‌هایمان اعتقاد نداریم‌.

وی ادامه داد: رعایت استاندارد در آسانسورها حداقل ضوابط است و ما در همین حداقل‌ها مشکل داریم.

مرادپور بیان کرد: درصد زیادی از تصادفات جاده‌ای به غیر استاندارد بودن طرح هندسی راه برمی‌گردد و در بحث سیستم‌های برقی، گاز، هواپیما و ... نیز همین مشکل را داریم.

وی تصریح کرد: معمولا هر تکنولوژی که روی کار می‌آید باید به سرعت استانداردهای آن تدوین شود در حالیکه ما در این قضیه بسیار کند عمل می‌کنیم.

این معاون استانداری لرستان افزود: سازمان نظام مهندسی باید موظف شود که در زمینه استاندارد آسانسورها فعال‌تر شود و پایان کار شهرداری باید منوط به استاندارد آسانسور شود.

وی در پایان با بیان اینکه باید در بیمارستان و دانشگاه‌ها استاندارد آسانسورهای استاندارد وجود داشته باشد،گفت: تا پایان سال تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند که مجوز استاندارد آسانسور را بگیرند.

پرده‌گشایی از بازی با جان مردم در مسکن‌های مهر

همچنین مرندی مقدم معاون سازمان استاندارد کشور در شورای استاندارد استان لرستان اظهار کرد: از ۲۷۳۰ آسانسور در دستگاه‌های اجرایی که بررسی کردیم ۹۷.۳ درصد غیر استاندارد بودند.

وی ادامه داد: در این بررسی دو آسانسور از سازمان استاندارد نیز غیراستاندارد بودند و آنها را پلمپ کردیم.

مرندی مقدم یادآور شد: در آسانسورهایی که در ساختمان‌های در حال ساخت، نصب می‌شوند مشکل کمتری داریم ولی در دیگر آسانسورها مشکلات ما بیشتر است. مشکل عدم همکاری شهرداری با سازمان استاندارد را نداریم.

معاون سازمان استاندارد لرستان افزود: اعتبار گواهینامه‌های آسانسور یک ساله است و بعد از یک سال مجدد باید تاییدیه استاندارد گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: مشکل ما آسانسورهایی است که تاییدیه می‌گیرند ولی استاندارد نیستند.

مرندی مقدم درباره آسانسورهای غیر استاندارد مسکن مهر تصریح کرد: در دولت هشتم برای کاهش هزینه‌ها، مسکن مهر را از دریافت تاییدیه استاندارد آسانسور معاف کردند و کارگر روز مزد ساختمانی در همان آسانسورها فوت کردند و بعد از آن پیگیری کردیم که این تبصره حذف شود.

معاون سازمان استاندارد لرستان گفت: ۲۹۷ شرکت بازرسی آسانسور در کشور وجود دارد در حالیکه در لرستان این شرکت‌ها ۲۷ مورداند. برای افزایش این شرکت‌ها در استان مشکلی نداریم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13شهریور1397 ، کدخبر: 97061306854: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین