پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۵۵۲۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
در نشست علمی تخصصی صلاحیت مدیران مدارس گرگان «نظارت بر عملکرد معلمان» از صلاحیت های لازم برای مدیران مطرح و مقرر شد معلمان در جهت محور یاددهی- یادگیری حرکت کنند.

شعارسال: نشست علمی- تخصصی صلاحیت مدیران مدارس گرگان طی یک کارگاه دو روزه در ۱۷ و ۱۸ شهریور در کانون فرهنگی آموزشی طه گرگان برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان، در حاشیه این نشست اظهار کرد: این نشست در آستانه سال تحصیلی به مدت دو روز برگزار شد.

بهجت تربتی نژاد افزود: در این کارگاه علمی تخصصی دو تن از مدرسان کشوری دکتر عظیم محبی از سازمان برنامه ریزی و دکتر حسین صادقی از وزارت آموزش و پرورش تدریس کردند.

وی تصریح کرد: بررسی و ارتقاء صلاحیت و شایستگی حرفه ای مدیران و ارتقاء کیفی آموزشی فعالیت های مدیران در مدارس با توجه به سیاست وزارت آموزش و پرورش از اهداف این نشست است.

۵۰۰ مدیر مدرسه آموزش دیدند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان بیان کرد: همه مدیران مدارس گرگان که شامل ۵۰۰ نفر هستند به فراگیری مهارت پرداختند تا دانش آموزان سال تحصیلی موفقی را در مدارس پیش رو داشته باشند.

تربتی نژاد بیان کرد: مدیران مدارس در این نشست با بسته های فرهنگی و کتاب مدیریت فرآیند مدار در مدرسه آشنا شدند و در طول سال تحصیلی هم آزمونی از کتاب گرفته می شود.

در ادامه عظیم محبی، مشاور و دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان برنامه ریزی آموزش و پرورش  گفت: دو محور شاخص های صلاحیت های حرفه ای و کیفیت آموزش در این جلسه مطرح شد و یکی از صلاحیت های حرفه ای مدیران نظارت بر عملکرد معلمان است.

مدیر توانایی وسیع در زمینه آموزش داشته باشد

وی افزود: برای این که نظارت دقیق توسط مدیر مدرسه اتفاق بیفتد باید بدانند که ویژگی های یک تدریس فعال و ویژگی های یک ارزشیابی خوب چیست و نسبت به تدریس شناخت داشته باشند.

محبی اضافه کرد: مدیر باید توانایی وسیعی در زمینه آموزش داشته باشد تا بتواند معلمان را راهنمایی کند.

وی با بیان این که این فعالیت در ادبیات امروز تحت عنوان نظارت بر مبانی بالینی ارزشیابی می شود، تصریح کرد: این امر در محور هفتم از برنامه تعالی مدرسه وجود دارد و چهار سال است این پروژه شروع شده و توانستیم همه مدیران مدارس کشور را نسبت به برنامه تعالی آموزش دهیم.

محبی خاطرنشان کرد: امسال همه مدارس متوسطه طبق این چارچوب که اعلام شده در جهت تقویت این برنامه کلان که یکی از محورهایی مهم آن محور یاددهی-یادگیری برنامه ریزی می کنند.

وی گفت: غنی سازی دانش مدیران و معلمان نسبت به فرآیند تدریس و ارزشیابی جزو سیاست های وزارت خانه است.

بهسازی منابع انسانی هدف آموزش و پرورش است

همچنین معاون دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ارتقاء مهارت ها و صلاحیت های حرفه ای مدیران از دغدغه های مدیران مدارس است.

حسین صادقی افزود: صاحبنظرانی که در این زمینه برنامه هایی داشتند در نشست برنامه های خود را ارائه دادند، امیدواریم به واسطه این مقدمات، ارتقاء حرفه ای منابع انسانی خود را فراهم کنند.

وی ادامه داد: مباحث آموزشی برای دبیران دوره های مختلف تحصیلی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزار شد و با بازخوردهایی که از مدیران گرفتیم دریافتیم که به اهداف مد نظر، نزدیک شده ایم.

صادقی بیان کرد: صلاحیت های حرفه ای و مسیر ارتقاء شغلی و اهداف کلی و جزئی برای مدیران ترسیم شد.

معاون دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: بهسازی منابع انسانی سیاستی است که همه دستگاه ها آن را دنبال می کنند و همه این نشست ها و برنامه ها از گام های تحولی در آموزش و پرورش است که می تواند به بهسازی منابع انسانی کمک کند. قطعاً با یک جلسه این امر اتفاق نخواهد افتاد ولی گام مؤثری برای بهبود وضعیت موجود منابع انسانی است.

گفتنی است در پایان مراسم از مدیران بازنشسته تجلیل شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 18 شهریور 1397 ، کدخبر:4398500 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
موضوع آموزش خیلی مهمه و باید سخت گیری بشه به نظرم باید نظارت باشه
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین