پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۴۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱
شورا‌ی عالی شهرسازی و معماری با موضوع بارگذاری در پادگان 06 تهران که در زمان شهرداری محمدباقر قالیباف در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده مخالف بوده و در صدد کاهش میزان بارگذاری است.

شعارسال: محمدسعید ایزدی، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با تاکید بر این‌که شورای عالی شهرسازی و معماری در صدد استفاده حداکثری از فضا پادگان 06 تهران برای خدمات شهری است، گفت: در زمان مدیریت محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران یک میلیون و دویست هزار متر مربع برای بارگذاری پادگان 06 در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسید که این میزان در حال حاضر مورد تایید شورای عالی شهرسازی و معماری کشور نیست.

گفتنی است که این میزان از بارگذاری تمام فضا را می‌گیرد و حتی اگر بارگزاری با درصد 70 به 30 در نظر گرفته شود بازهم آن 30 درصد تنها پاسخگو بارگذاری 70درصدی خواهد بود.

به گفته دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در پادگان 06 باغات و درختان بی‌نظیر و حتی دو میدان مشق از دوره پهلوی اول وجود داردکه تلاش براین است تا این دو میدان آزاد و از میزان بارگذاری در منطقه کاسته شود.

ایزدی با اشاره موضوع انتقال و جابه‌جایی پادگان‌ها از بافت شهری به حاشیه شهرها، گفت: براساس تعاملی که ارتش جمهوری اسلامی ایران با شورای عالی شهرسازی و معماری انجام داده مقرر شد تا دو هزار و 400 هکتار از اراضی پادگان‌ها برای ارائه خدمات عمومی به مردم، به شورای عالی شهرسازی و معمارری واگذار شود.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انتقال و جابجایی پادگان‌ها در شهرهای یک فرصت عالی برای توسعه و ارائه خدمات شهری دانست و تصریح کرد: 19 پادگان در برنامه جابجایی این شورای قرار دارد؛ پادگان 07نزاجا لرستان، لشکر64 ارومیه، 04 نزاجا بیرجند، لشکر 21 تبریز و پادگان اصفهان از جمله موارد تایید شده برای جابجایی بشمار می‌روند.

74 هکتار ارومیه، 270 هکتار اهواز، 400 هکتار مشهد، بوشهر 150 هکتار و بیرجند 103 هکتار از پادگان‌های نامبرده در اختیار شهر قرار می‌گیرد.

ایزدی با اشاره به واژه اراضی قهوه‌ای که در کل دنیا مرسوم است و در ایران با عنوان اراضی ذخیره نوسازی از آن یاد می‌شود، گفت: 5400 هکتار اراضی ذخیره نوسازی در تهران شناسایی شده و در حقیقت آخرین فرصت برای توسعه شهر محسوب می‌شود که تنها برای خدمات شهری در نظر گرفته شده و طرح مسکن یا بارگزاری دیگری در این محدوده هیچ جایگاهی ندارد.

پادگان 06 ارتش محوطه‌ای نظامی در چهارراه پاسداران تهران است که با اعتراض برخی از هنرمندان و دوستداران میراث فرهنگی توجه همگان را به خود جلب کرد. محوطه‌ای که درختان آن در حال خشک شدن بوده و عمارت‌های قدیمی‌اش در حال تخریب است.

براساس آخرین شنیده‌ها احتمالا بخش‌هایی از این پادگان به بانک و مجتمع تجاری تبدیل می‌شود. اما کارشناسان شهری براین باورند که این محوطه تنها فضا باقیمانده برای نجات تهرانی‌ها در زمان زلزله و آتش‌سوزی و حفظ آن از حقوق شهروندی آن‌هاست و کارشناسان میراث‌فرهنگی هم معتقدند که این پادگان بخشی از هویت ملی‌ و شهری محسوب می‌شود.

از سوی دیگرشورای شهر هم قول نجات این پادگان را داده است. تا جایی که رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از بارگذاری یک میلیون متر مربعی در پادگان 06 انتقاد کرده و از شهرداری خواسته که با این اقدام مخالفت کند.

گفتنی است 50 هکتار مساحت این پادگان در محدوده خیابان‌های پاسداران، دولت، گلستان و اتوبان صیاد شیرازی قرار دارد، و به لحاظ سرانه‌های شهری و به‌خصوص ترافیکی، وضعیت بحرانی دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 17شهریور 1397 ، کدخبر: 13974،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
ا.ف75
خب چرا هیچی در مورد مخالفت اقای قالیباف در این زمینه نمی گین؟ من مطمئنم حتما منطقی پشت این کار بوده!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
هر حرفی که اقای قالیباف انجام بده بده وهرکاری کرده اشتباهه شما خودتون که تاالان کاری نکردین م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
چرا مخالف بوده هیچوقت شفاف سازی نمیکنن
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین