پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۷۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۹
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با تسلیت فرارسیدن‌ماه محرم و ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان، گفت: در این ایام که شهروندان تهرانی برای ادای نذورات و اطعام عزاداران اقدام به خرید و ذبح دام می‌کنند، لازم است برای پرهیز از مخاطراتی که خرید، انتقال، ذبح و مصرف دام غیربهداشتی دارد به جایگاه‌های سه‌گانه عرضه بهداشتی دام مراجعه کنند.

شعار سال: مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با تسلیت فرارسیدن‌ماه محرم و ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان، گفت: در این ایام که شهروندان تهرانی برای ادای نذورات و اطعام عزاداران اقدام به خرید و ذبح دام می‌کنند، لازم است برای پرهیز از مخاطراتی که خرید، انتقال، ذبح و مصرف دام غیربهداشتی دارد به جایگاه‌های سه‌گانه عرضه بهداشتی دام مراجعه کنند.

 عبدالحسین رحیمی افزود: در این ایام بعضاً شاهد نگهداری و پرورش غیربهداشتی دام‌های عرضه‌شده در برخی نقاط سطح شهر هستیم؛ درصورتی که تهیه دام از مراکز غیرمجاز می‌تواند عوامل بیماری‌زا را نه‌تنها به محیط‌های شهری که به خانه‌های خریداران منتقل کند. رحیمی با بیان اینکه لازم است شهروندان به مخاطرات انتقال دام‌های غیربهداشتی توجه کنند، تصریح کرد: برخی از بیماری‌ها می‌توانند درصورت تماس با دام به انسان منتقل شوند که بیماری‌های قارچی و پوستی از این دسته هستند.

همچنین وی به موضوع ذبح غیربهداشتی دام اشاره کرد و گفت: بالغ بر 30درصد وزن یک دام پس از کشتار، جزو ضایعاتی است که در چرخه مصرف انسانی قرار نمی‌گیرد و درصورت دفع غیربهداشتی، علاوه‌ بر از بین بردن سیما و منظر شهری، با تولید بوی تعفن و ایجاد فساد در محل، زمینه‌ساز تکثیر حشرات و حیوانات موذی می‌شود و عوامل بیماری‌زا را در محیط منتشر و به شهروندان منتقل می‌کند.

رحیمی بر خطر مصرف گوشت غیر‌بهداشتی برای انسان تأکید کرد و افزود: آلودگی گوشت به 2شکل اولیه و ثانویه ایجاد می‌شود که در آلودگی اولیه، گوشت از آغاز به میکروارگانیسم یا ماده خاصی آلوده‌است، اما در آلودگی ثانویه، عامل آلودگی در یکی از مراحل کشتار، کندن پوست، تخلیه شکم، شست‌وشوی اولیه، حمل‌ونقل، بسته‌بندی و به‌ویژه هنگام ذبح غیربهداشتی دام اتفاق می‌افتد. 3جایگاه‌ ثابت عرضه بهداشتی دام در مناطق 14، 15و 18در شمال شرقی، جنوب شرقی و جنوب غربی تهران واقع شده‌اند که نشانی آنها به شرح زیر است:

منطقه 4: تهرانپارس، حکیمیه، خیابان سازمان آب (شهید برادران باباییان)، کوچه پیشوا

منطقه 15: بزرگراه امام رضا(ع)، بعد از گردنه تنباکویی، نرسیده به بازار گل امام رضا(ع)

منطقه 18: بزرگراه آزادگان، بعد از ورودی احمدآباد مستوفی، گلستان سوم

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری تاریخ انتشار 20 شهریور 97، کدمطلب: 30139، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین