پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۷۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در صورت تصویب منطقه آزاد منفصل خوی در شورای نگهبان، زیرساخت‌های لازم فراهم می‌شود چراکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی با این مصوبه به وجود خواهد آمد.

شعارسال: محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان غربی با داشتن 967 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور در بعد سرمایه‌گذاری نقش بسزایی دارد و 5 پایانه مرزی نیز در استان فعال است و 6 میلیون تن محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان تولید 7 الی 8 درصد از محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده و از وجود مواد معدنی تیتانیوم غنی است و از سوی دیگر شهرستان تکاب نی از قطب‌های تولید سنگ تزئینی کشور است اما در طول سال‌های گذشته از توسعه کافی برخوردار نبوده و از شهرهای محروم استان و کشورمان است.

شهریاری تصریح کرد: استان آذربایجان غربی در زمینه شاخص‌های توسعه در سطح پایینی نسبت به میانگین کشوری قرار دارد اما در بخش‌های گازرسانی از 36 درصد به 60 درصد رسیده و در آینده نزدیک با اتمام پروژه‌های گازرسانی در حال اجرا به 80 درصد افزایش می‌یابد و همچنین در بخش بیمارستانی از 1.2 درصد تخت بیمارستانی به 1.7 درصد افزایش‌یافته است.

وی بیان کرد: شخصیت‌های مهمی در زمینه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و مذهبی در خوی به کشور معرفی‌شده و در صورت احداث پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این شهرستان می‌توان آن را به‌عنوان قطب اجتماعی و فرهنگی کشور معرفی کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به امتیازات خوی در صورت الحاق به منطقه آزاد تجاری ماکو خاطرنشان کرد: فرصت‌های بسیار زیادی به‌لحاظ سرمایه‌گذاری با الحاق بخشی از خوی به این منطقه به وجود خواهد آمد و با تصویب در شورای نگهبان، زیرساخت‌های منطقه آزاد منفصل خوی نیز فراهم آورده می‌شود و بر این اساس شاخص بیکاری در این شهرستان در حد قابل‌توجهی پایین می‌آید.

وی گفت: نیروی انسانی بالقوه‌ای در خوی وجود داشت اما به سبب نبود زیرساخت‌ها از این شهرستان به تهران مهاجرت کرده و در آنجا سرمایه‌گذاری کردند که از آنها دعوت می‌شود به خوی برگشته و در زادگاه خود سرمایه‌گذاری کنند که در این صورت خوی به قطب اقتصادی کشور تبدیل می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 20 شهریور 1397 ، کد خبر: 1825428 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
بهترین کار همین استفاده از ظرفیتهای سرمایه گذاریه این شهر توسط سرمایه گذاران خود شهره
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
منطقه آزاد باعث ایجاد شغل و پیشرفت شهر و استان میشود.م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین