پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۲۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پنج طرح مهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی افتتاح و عملیات اجرایی سه طرح آغاز شد.

شعار سال: طی مراسمی ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهری برای پایداری ارتباطات استان، ایجاد امکان ارتباطی برای ۶۱۵ روستای بدون امکان ارتباطی به تلفن ثابت و اینترنت خانگی و توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی پست بانک در ۵۶ روستا در استان به بهره‌برداری رسید.همچنین عملیات اجرایی ایجاد امکان ارتباطات تلفن ثابت و اینترنت خانگی برای ۱۷۶ روستا، توسعه خدمات پهن‌باند موبایل برای ۶۰۰ روستا و نیز تکمیل پوشش جاده‌ای برای ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی بدون پوشش با سرمایه‌گذاری ۱۵۴ میلیارد تومان آغاز شد. برای اجرای این ۵ طرح بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و سه طرحی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرای آنها آغاز شد تا پایان سال‌جاری آماده بهره‌برداری می‌شود. در یک سال اخیر، ۳۶۰ سایت نسل۳ و ۲۸۰سایت نسل چهار تلفن همراه در استان آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها به خصوص روستاهای آذربایجان‌غربی امسال توسعه می‌یابد. محمدجواد آذری جهرمی در جلسه شورای اداری ارومیه اظهار کرد: با وجود توسعه ارتباطی در شهرها، در روستاهای استان با مشکل مخابراتی و ارتباطی روبه‌رو هستیم که امسال تلاش می‌کنیم بخشی از این مشکلات رفع شود. وی با اعلام اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای شاخص‌های ارتباطی مناسب باشد، افزود: متاسفانه برای تحقق این هدف راه زیادی پیش رو داریم. جهرمی از سهم ۲۸ درصدی روستاهای آذربایجان‌غربی در بهره‌مندی کامل از خدمات ارتباطی شامل اینترنت، تلفن ثابت و تلفن همراه خبر داد و اضافه کرد: این سهم در کشور ۴۴ درصد و در روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور ۵۴ درصد است.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۲ شهر در آذربایجان‌غربی به خدمات نسل سه و چهار وصل هستند، اظهار کرد: امسال ۶۰۰ روستای آذربایجان‌غربی نیز تا پایان سال از نسل سوم به نسل چهارم انتقال می‌یابد. جهرمی با بیان اینکه ۷۰ درصد شبکه ارتباطی عراق از مرز پیرانشهر و این استان انجام می‌گیرد که این مهم نشان‌دهنده مزیت ارتباطی این استان است، اضافه کرد: آذربایجان‌غربی به لحاظ توسعه و فضای کسب و کار، پنجمین استان کشور است.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در شاخص فناوری اطلاعات در رتبه ۲۸ قرار دارد، افزود: علت اصلی آن بی‌سوادی و کم‌سوادی است که باید تلاش شود شاخص سواد استان بالا برود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: موضوع جاده‌ای و طولانی بودن استان، مرز ترانزیتی و مسیرهای کوهستانی باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه ارتباطی و مخابراتی شده است که امسال بخشی از این مشکلات با طرح‌های در حال اجرا رفع می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 26 شهریور 97، شماره: 3440950



اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
امیدوارم افتتاح این طرح ها به مردم کمک کنه و در راستای خدمت رسانی به مردم باشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین