پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱
نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: آینده ایران به نحوه نگرش به محیط زیست و میزان توازن زیست محیطی گره خورده است و نبود مدیریت مخاطرات و چالش های زیست محیطی می تواند به بحرانی در امنیت ملی منجر شود.

شعارسال: محمدرضا تابش امروز در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با بیان اینکه پدیده تغییرات آب و هوایی از مهمترین چالش های جهانی است، افزود: آثار مخرب آلودگی های زیست محیطی خصوصا هوا در ابعاد محیطی، اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی در سطح هشدار قرار دارد و نیازمند عزمی فراگیر و همگانی برای مقابله با آن است.
وی اظهار داشت: ایران در سال 2006 از لحاظ عملکرد زیست محیطی در رتبه 53 جهان قرار داشت، اما این شاخص در سال 2016 به رتبه 105 تنزل پیدا کرد و در رده کشورهایی با عملکرد ضعیف محیط زیست قرار داریم.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: سالیانه افزون بر 400 هزار هکتار اراضی حاصل خیز کشور دچار فرسایش می شود، همچنین خسارت سالانه آلودگی هوا در ایران تا سال 2016 بیش از 16 میلیارد دلار برآورد شد .
نماینده استان یزد در مجلس یادآور شد: از لحاظ مدیریت منابع آبی دارای جایگاه بسیار پایینی هستیم، این در حالی است، میزان پساب ها تا سال 1400 خورشیدی به یک سوم حجم منابع آب تجدیدپذیر کشور می رسد که با توجه به آلودگی آنها، مدیریت کیفی منابع آبی را سخت تر می کند.
تابش تصریح کرد: قرار گرفتن در مسیر توسعه پایدار ارتباط مستقیم با پایداری کارکردهای زیست محیطی دارد و بقای بخش های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی با محیط زیست گره خورده است.
عضو شورای عالی محیط زیست کشور تصریح کرد: بطور کلی در بخش های سیاستگذاری، حفاظت از منابع زیستی و آبی، ارتباط های بین المللی، تحقیقات، فناوری و پیشگیری از آلودگی ها دچار چالش هستیم.
وی تاکید کرد: باید با اولویت بخشی به محیط زیست و هم افزایی ملی و منطقه ای دستگاه های تصمیم ساز و مشارکت های مردمی، بر این مشکلات فائق آییم و با بهره گیری از موقعیت و ظرفیت های خاص اقلیمی و جغرافیایی، کشور در مسیر توسعه و تعالی مطلوب قرار گیرد.
تابش در ادامه به برخی مشکلات زیست محیطی استان یزد و شهرستان اردکان اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر برای حل مشکلات پارک و مناطق حفاظت شده شهرستان، تکمیل مرکز تحقیقات زیست محیطی اردکان با 85 درصد پیشرفت ، تعمیر و راه اندازی نمایشگرهای سنجش آلایندگی و ... شد.
رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس بعد از این نشست از واحد نظارت و پایش و آزمایشگاه های این اداره کل بازدید کرد.
همچنین نیره پورملایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از نماینده مردم اردکان بعنوان چهره ای ملی و مردمی که همیشه همراه و یاور محیط زیست است، یاد کرد و اولویت های کاری خود در حوزه محیط زیست خصوصا راه اندازی مرکز مجهز پایش و اجرای طرح های تفصیلی مناطق حفاظت شده را تشریح کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد با بیان اینکه در بحران متوقف نخواهیم شد، گفت: برای عبور از بحران باید تدابیر را با توجه به شرایط خاص استان پیش بینی کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 20 شهریور 1397 ، کد خبر: 83030257 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین