پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۰۸۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
زرآبادی می‌گوید: برخی آقایان از اصلاح‌طلبان مجلس تنها به عنوان جاده صاف‌کن انتظار دارند و همین که آن اتفاقی که خود می‌خواهند رخ می‌دهد، راهشان را جدا می‌کنند. برای چندمین بار است که از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد چنین اتفاقی هستیم و به نظر می‌رسد این افراد که از قدرت تصمیم‌گیری بالایی برخوردار هستند باید رویکرد خود را عوض کنند.
شعارسال: پس از کش‌وقوس‌های فراوان، قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تصویب و توسط رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شد. قانونی که در سال‌های گذشته هرگاه مطرح می‌شد مخالفان جدی پنهان و آشکاری داشت که سعی‌شان جلوگیری از تصویب آن بود. برخی منتقدان گفته‌اند شرایط قانون به شکلی است که جا برای افراد نزدیک به احمدی‌نژاد در پست‌های مدیریتی باز می‌شود و برخی دیگر گفته‌اند شرایط به گونه‌ای شده که برخی مدیران دولت مهره‌های خود را به گونه‌ای می‌چینند که نیروهای نزدیک به آنها در پست‌های مدیریتی قرار بگیرند.

سیده‌حمیده زرآبادی نماینده قزوین و عضو فراکسیون امید مجلس به رویداد۲۴ گفته است: با تصویب این قانون، تعداد وسیعی از مدیران از معاون وزیر گرفته تا استاندار، فرماندار و مدیران کل از کار کنار می‌روند و باید افراد غیربازنشسته و جوان‌تر جای آنها را بگیرند. حتی اخباری دارم که در چینش مهره‌های جدید نظر معاون اول رییس جمهور هم لحاظ نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: از قرار معلوم برخی آقایان از اصلاح‌طلبان مجلس تنها به عنوان جاده صاف‌کن انتظار دارند و همین که آن اتفاقی که خود می‌خواهند رخ می‌دهد، راهشان را جدا می‌کنند. برای چندمین بار است که از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد چنین اتفاقی هستیم و به نظر می‌رسد این افراد که از قدرت تصمیم‌گیری بالایی برخوردار هستند باید رویکرد خود را عوض کنند. اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری از آقای روحانی حمایت کردند، به خاطر روش و منشی بود که ایشان در صحبت‌های خود اعلام کردند و شایسته است که این صحبت‌ها و شعارها در عمل هم به منصه ظهور برسد نه اینکه مسیر دیگری دنبال شود زیرا با این روند ته دل میلیون‌ها نفری که به آقای روحانی رای دادند خالی و حامیان رییس جمهور نسبت به ایشان بی‌اعتماد می‌شوند.

زرآبادی در پایان خاطرنشان كرد: لازم می‌دانم به ریيس محترم جمهور و هيات دولت یادآوری کنم زماني كه سكان‌دار حركت خودرو جامعه هستيد در برخورد با موانع اگر با سرعت به سمت چپ برانید و با همان سرعت فرمان را به سمت راست بچرخانید هرگز از مانع عبور نخواهيد كرد بلكه قطعا خودرو چپ خواهد كرد. امیدوارم در روزها و ماه‌های آتی شاهد اخبار خوشی در خصوص شایسته‌سالاری در انتصابات دولتی باشیم.

نظر شخصی من که برگرفته از تاکید موکلانم بود در راستای تصویب این قانون بود و همه سعی و تلاشم را نیز در این مدت مصروف تدوین و تصویب آن شد. بسیار معتقدم که باید بدنه مدیریتی کشور، به سرعت جوان، پویا و شاداب شود و افرادی که دهه‌ها در راس کار بودند جای خود را به جوان‌ترهای باانگیزه و متخصص دهند. بالاخره جوانان هم باید فرصت ظهور و بروز در مدیریت کشور را پیدا کنند و نمی‌شود این قشر را به اسم نداشتن تجربه، همیشه به حاشیه راند.

او در ادامه افزود: اعضای فراکسیون امید مجلس هم برای تصویب و به نتیجه رسیدن این قانون پای کار آمدند و حقیقتاً خیلی تلاش کردند زیرا همه فراکسیون به این نتیجه رسیده بود که باید بست نسبی مدیریتی در کشور شکسته شود و به مطالبه بحق مردم و مخصوصاً جوانان پاسخ مثبت داد. اینها وجه مثبت ماجرا است. اما پس از تصویب این قانون، اتفاقی که باعث ناراحتی اصلاح‌طلبان شده این است که امروز افرادی به دنبال بهره‌برداری خاص از این فضا هستند. بطور مثال فردی که با حضور در لیست امید از تهران رای آورده با هماهنگی رییس دفتر رییس جمهور در حال رایزنی برای چینش مهره‌های خود است!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 1 مهر 1397 ، کدخبر: 147277 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین