پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۵۸۳۰۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
در اداره مدارس خارج از کشور هزینه‌‎های هنگفت غیرضروری پرداخت می‌کنیم که در وضعیت فعلی کشور لزومی ندارد این مبالغ ارزی خرج مدارسی شود که حاصل چندانی ندارد، تلاش اعضای کمیته این است که گزارش مذکور را تا پایان مهرماه به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کند تا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دهند.
شعار سال : سیدمحمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس، درباره گزارش "کمیته اعمال ماده ۲۳۶ در مورد مدارس و دانش آموزان خارج از کشور" عنوان کرد :
 برای تکمیل این پرونده و ارائه گزارش آن به صحن، مقرر شده است که یکی از اعضای کمیته مأموریتی به آذربایجان و ترکیه داشته باشد و در جریان این سفر گزارشی میدانی از وضعیت مدارس ایرانی خارج از کشور احصا در گزارش قید کند.
1. در اداره مدارس خارج از کشور هزینه‌‎های هنگفت غیرضروری پرداخت می‌کنیم که در وضعیت فعلی کشور لزومی ندارد این مبالغ ارزی خرج مدارسی شود که حاصل چندانی ندارد، تلاش اعضای کمیته این است که گزارش مذکور را تا پایان مهرماه به هیأت رئیسه مجلس تقدیم کند تا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دهند.

2. ادامه فعالیت مدارس خارج از کشور با روند فعلی به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی‌رسد و می‌‎توانیم از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برای دایر کردن مدارس غیرانتفاعی استفاده کنیم و مدارسی به این شکل بدون استفاده از هزینه‌های دولت تأسیس شود.

3. بررسی‌های کمیته مذکور نشان می‎دهد که برخی از ورودی‌ها به مدارس دولتی خارج از کشور بدون‌گذراندن‌آزمون و رعایت تشریفات مرسوم اداری بوده است که تک تک این موارد در گزارش کمیته قید خواهد شد.

4.  همچنین در اعزام معلمان و واگذاری سرپرستی مدارس خارج از کشور تلاش شده است که اعضای ستاد ادارات‌کل و ستادوزارت آموزش و پرورش استفاده شود که این مسئله نشان می‎دهد مدارس خارج از کشور حیاط خلوتی برای برخی از نیروهای وزارت آموزش و پرورش به شمار می‎آید.

5. حقوق دریافتی کارکنان اعزامی به خارج از کشور به دلار است، این مدارس فقط برای خدمات رسانی به تعدادی از فرزندان برخی از سفرا و دیپلمات‌های ایرانی خارج از کشور دایر است که به صورت ویژه در این مدارس تحصیل و مدرک دریافت می‌کنند.

6. روند کار به این صورت است که گزارش کمیته در اختیار هیأت رئیسه مجلس قرار می‌‎گیرد و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس مواردی که جرم تلقی می‌‎شود به نهادهای قضایی و شبه قضایی برای رسیدگی ارجاع خواهد شد.

شعار سال ، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از کانال تلگرام اخبار فرهنگیان
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین