پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۹۸۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: با توجه به محدودیت بودجه‌ای و ارزی مدارس خارج از کشور، بازگشت برخی از نیروها از آخر خرداد موجب صرفه جویی ارزی به میزان ۲.۵ میلیون یورو خواهد شد.

شعارسال: مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: با توجه به محدودیت بودجه‌ای و ارزی مدارس خارج از کشور، بازگشت برخی از نیروها از آخر خرداد موجب صرفه جویی ارزی به میزان ۲.۵ میلیون یورو خواهد شد.

مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره بخشنامه صادره مبنی بر بازگشت بخشی از نیروهای شاغل در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تا پایان خرداد ماه توضیحاتی داد.

مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفته است: با توجه به بخشنامه 28 اسفند 97 مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور مبنی بر بازگشت بخشی از نیروهای اعزامی شاغل در مدارس ایران در خارج از کشور در پایان خرداد سال جاری و با توجه به فضاسازی‌های رسانه‌ای انجام شده بر علیه این مدارس و همچنین پیگیری رسانه‌ها و مطبوعات جهت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی اشعار می‌دارد:

بخشنامه مربوطه صرفا مکاتبه اداری بوده و انتشار آن در فضای مجازی، خارج از چارچوب اداری است و امری پسندیده نیست.

مشمولین بخشنامه حدود 150 نفر از نیروهای اعزامی هستند که آن‌ها در پایان سال دوم و یا بیشتر ماموریت خود هستند و ضرورتاً باید در پایان شهریور سال جاری به کشور بازگردند در حالیکه در حال حاضر نیروهای شاغل در مدارس خارج از کشور قریب به 700 نفر هستند.

این نیروها پس از اتمام فعالیت سال تحصیلی جاری و پایان برگزاری امتحانات آخر سال به کشور باز خواهند گشت. بنابراین با عنایت به این که بخش دیگری از نیروها همچنان در محل ماموریت حاضر خواهند بود دیگر فعالیت‌های آموزشی موردنیاز از جمله برگزاری احتمالی کنکور در محل و همچنین امتحانات شهریورماه را برگزار خواهند کرد و بدین ترتیب هیچ اختلالی در کار مدارس ایجاد نخواهد شد.

از آنجا که بخشی از مطالبات سال 97 نیروهای اعزامی به لحاظ مشکلات و مضایق موجود پرداخت نشده به منظور رفاه حال مأموران این تصمیم اتخاذ و مطابق روال معمول از ابتدای تیرماه همانند دیگر همکاران داخل کشور حقوق و مزایای کامل ریالی آن ها برقرار و پرداخت خواهد شد.

ارسال بخشنامه بازگشت مأموران از سه ماه زودتر به منظور رفاه حال آنها و جهت اطلاع رسانی لازم به مالکان برای تخلیه منازل مسکونی است.

با عنایت به محدودیت بودجه‌ای و ارزی مدارس خارج از کشور در سال 1397 و همچنین عدم پرداخت بخشی از حق مسکن مربوط به سال 95، بازگشت برخی از نیروها از آخر خرداد موجب صرفه جویی ارزی به میزان 2.5 میلیون یورو خواهد شد که به پرداخت معوقات ارزی سال 97 نیروها اختصاص خواهد یافت.

مجددا تاکید می‌شود که مدارس خارج از کشور با قوت و قدرت در سال تحصیلی آینده به کار خود ادامه داده و با توجه به سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش نیروی انسانی موردنیاز آن مدارس تأمین و سازماندهی خواهد شد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار : 7فروردین 98، کد خبر:www.tasnimnews.com ،1976471

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین