پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۵۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی یا همان «پالرمو» را برای تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.طبق بند (1) ماده واحده لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی یا «پالرمو» که جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح شده است، آمده که: جمهوری اسلامی ایران نسبت به کنوانسیون حاضر از جمله مواد 2، 3، 5، 10 و 23 آن را براساس قوانین و مقررات داخلی خود به‌ویژه اصول قانون اساسی تفسیر کرده و اجرا خواهد کرد. همچنین در مواردی که اجرای بند یک ماده 14 مستلزم مصرف خلاف شرع اموال باشد،‌ ایران به مفاد این ماده در این خصوص متعهد نیست.

شعار سال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، سوم مهر) پارلمان، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی را به‌منظور تأمین نظر شورای نگهبان، اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس در این جلسه، لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی، موسوم به «پالرمو» را با اکثریت آرا و از مجموع 244 نماینده حاضر، با 141 رأی موافق، 46 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع، اصلاح و تصویب کردند.

طبق بند (1) ماده واحده لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی یا «پالرمو» که جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح شده است، آمده که: جمهوری اسلامی ایران نسبت به کنوانسیون حاضر از جمله مواد 2، 3، 5، 10 و 23 آن را براساس قوانین و مقررات داخلی خود به‌ویژه اصول قانون اساسی تفسیر کرده و اجرا خواهد کرد. همچنین در مواردی که اجرای بند یک ماده 14 مستلزم مصرف خلاف شرع اموال باشد،‌ ایران به مفاد این ماده در این خصوص متعهد نیست.

براساس این گزارش، برخی اصلاحات عبارتی نیز در لایحه با رأی اکثریت نمایندگان مجلس صورت گرفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 3مهر 97، کدمطلب: 1836665، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
ا.ف75
واقعا مجلس داریم اونم چه مجلسی! بدترین قوانینی که میشد رو تو این مدت تصویب کردن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
ا.ف75
میترسم لاریجانی بیاد بگه مشکل نان شب مردم با پالرمو حل خواهد شد مشکل خشک سالی با پالرمو حل خواهد شد و...
بعد نماینده ها هم اونو توی 20 دیقه تصویب کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین