پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۶۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵
هنوز رقابت‌های قهرمانی جهان شروع نشده بود که بسیاری از کار سخت ایران برای تکرار عنوان ششمی‌اش در این رقابت‌ها حرف می‌زدند. در رأس آنها هم رئیس فدراسیون والیبال بود که در گفت‌وگوهای مختلف تلاش کرد این فضا را به وجود بیاورد که شرایط برای بازیکنان ایران در این دوره از رقابت‌ها دشوارتر است؛ اما این دشواری در مرحله گروهی اول چندان حس نشد.

شعار سال: شاگردان کولاکوویچ در آن مرحله گروهی با ثبت چهار برد که مهم‌ترین آنها برتری برابر بلغارستان میزبان بود، راهی مرحله دوم شدند. البته می‌شد از همان بازی پنجم ایران در مرحله گروهی مقابل فنلاند حدس زد که توان والیبال ایران در لحظاتی که زیر فشار قرار می‌گیرد، افت می‌کند. اوج این افتِ توان در بازی نخست مرحله دوم این رقابت‌ها دیده شد؛ جایی که ایران با وجود برتری برابر بلغارستان در مرحله اول گروهی، در این دور با نتیجه عجیب سه بر صفر مغلوب این تیم شد. ایران با توجه به هم‌گروه‌شدن با آمریکا به‌راحتی حدس زده بود که کارش برابر کانادا چیزی شبیه به مرگ و زندگی است؛ اما تلاش بازیکنان ایران برابر کانادا هم با وجود ثبت لحظاتی نفسگیر به جایی نرسید تا تیم ملی والیبال در نهایت با قبول شکست سه بردو ، عملا شانسی برای رسیدن به مرحله سوم گروهی این رقابت‌ها و بالطبع شانسی برای دفاع‌کردن از عنوان ششمی‌اش نداشته باشد.

تزلزل در ست‌های مختلف
شب گذشته که ایران در صوفیه در جریان دومین بازی مرحله گروهی دور دوم به مصاف کانادا رفته بود، فرمول ساده‌ای پیش‌رویش می‌دید: برنده باش و امیدوار بمان. کانادا و ایران در حالی رودرروی هم قرار گرفتند که هر دو بازی نخست‌شان را واگذار کرده بودند. ایران به بلغارستان باخته بود و کانادا مغلوب آمریکا شده بود. از‌آنجا‌که قانون این مرحله گروهی می‌گفت چهار تیم نخست گروه‌ها مستقیما به مرحله بعدی صعود می‌کنند و فقط دو تیم برتر دوم آنها را همراهی می‌کنند، ایران و کانادا چاره‌ای به غیر از رسیدن به پیروزی در این دیدار نداشتند. البته آن‌طور که شواهد و قرائن نشان داد، انگیزه کانادایی‌ها برای رسیدن به پیروزی در این بازی بیشتر بود. شاگردان آنتیگا در کانادا، ست اول این دیدار را 25 بر 20 به سود خودشان خاتمه دادند. نتیجه‌ای که ایران آن را در ست دوم تکرار کرد و کار یک-یک در ست‌شماری مساوی شد؛ اما در ست سوم بی‌ثباتی در بازی ملی‌پوشان ایرانی به اوج خود رسید؛ به‌طوری‌که کانادا این ست را به‌راحتی و با نتیجه 25 بر 15 به سود خودش خاتمه داد. در ست چهارم ایران دوباره به خودش آمد و 25 بر 23 برنده بازی شد. در‌حالی‌که به نظر می‌رسید از لحاظ روحی شاگردان کولاکوویچ شرایط بهتری در مقایسه با کانادا پیدا کرده‌اند، این کانادایی‌ها بودند که برنده ست سرنوشت‌ساز شدند و کار را 15 بر 12 به سود خودشان کردند.

شانس اندک برای صعود
روی کاغذ ایران هنوز از گردونه بازی‌ها کنار نرفته. این تیم فعلا با چهار برد 12 امتیازی است؛ ولی عملا شانسی هم برای رسیدن به مرحله بعدی ندارد؛ چرا‌که با توجه به وضعیت دیگر گروه‌ها، روسیه از دو بازی باقی‌مانده‌اش فقط به یک امتیاز نیاز دارد تا آخرین شانس‌های ایران برای صعود به‌عنوان یکی از دو تیم برتر را هم از بین ببرد؛ اتفاقی که با توجه به کیفیت این روزهای روس‌ها بعید نیست بیفتد و ایران عملا از رقابت‌های جهانی این دوره حذف شود.
تشریفاتی با آمریکا؟
بازی امروز ایران با آمریکا که سومین و آخرین بازی مرحله دور دوم این رقابت‌ها برای ایران است، برابر قدرتمندترین تیم این گروه یعنی آمریکا برگزار می‌شود. این بازی با توجه به تنش‌های دیپلماتیک به وجود آمده، بین دو کشور می‌تواند فاکتور دیپلماسی را ایفا کند؛ ولی از لحاظ ورزشی اهمیتش صدچندان می‌شد، اگر ایران بازی شب گذشته را واگذار نمی‌کرد. چه بسا پیش از شروع این رقابت نتایجی رقم خورده باشد که تقابل با آمریکا را تشریفاتی هم کرده باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 1 مهر 97، شماره: 3249


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
ا.ف75
واقعا تا اینجتشم خیلی خوب بالا اومدن! یه ورزش داشته باشیم که اصولی دارن کار میکنن تو جذب بازیکن ها همین والیباله!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
بازی های والیبال همیشه جذابتر از فوتبال بوده و با برداشون توقع مردمو بردن بالا و باید بیشتر کار کنن م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین