پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در پنجمین نشست امنیت بین المللی مسکو، آمریکا و ناتو را تهدید کرد.

شعارسال: سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در پنجمین نشست امنیت بین المللی مسكو، آمریكا و ناتو را تهدید كرد كه در صورت ادامه راهبرد توسعه مناطق تحت نفوذ خود به شرق اروپا، توان نیروهای مسلح روسیه نیز افزایش خواهد یافت.

شویگو در این نشست كه روز (چهارشنبه) در مسكو با حضور 500 تن از مقام های بلندپایه دفاعی و كارشناسان ارشد نظامی كشورهای مختلف آغاز بكار كرد، گفت: برنامه های مختلف نظامی از جمله استقرار تاسیسات نزدیك مرز روسیه توسط آمریكا و پیمان ناتو، مسكو را وادار می كند تدابیر متقابلی در زمینه فناوری نظامی اتخاذ كند.

وی با تاكید بر اینكه روسیه مسابقه تسلیحاتی است، اظهار كرد: واشنگتن و ناتو به استقرار تاسیسات نظامی نزدیك روسیه ادامه داده و با اجرای طرح های خطرآفرین موشكی، مخارج نظامی را افزایش می دهند.

دیمیتری پسكوف سخنگوی كاخ كرملین نیز گفت: ناتو و غرب در طرح تهدید علیه روسیه پیشگام شده و حتی اقدام های عملی را در این زمینه آغاز كرده اند.

وی افزود: تاكنون بارها سران ناتو و كشورهای عضو این پیمان، مسكو را تهدیدی برای خود و تهدیدی هسته ای خوانده اند. اكنون ناتو فقط به طرح دیدگاه بسنده نمی كند و اقدام هایی را برای افزایش توانمندی نظامی خود نزدیك مرزهای روسیه انجام می دهد.

درپی وقایع اوكراین در سال 2014 كه دخالت اتحادیه اروپا و واشنگتن منجر به سقوط دولت منتخب این كشور شد و دولت غربگرا روی كار آمد، روابط ناتو و مسكو به شدت پرتنش شد و حتی تعلیق دو ساله نشست های این پیمان و روسیه را در پی داشت و آخرین جلسه نیز كه هفته پیش برگزار شد نیز بی نتیجه اعلام شد.

روسیه همیشه از طرح گسترش توان نظامی ناتو به شرق اروپا انتقاد كرده است و براساس گزارش های انتشار یافته در صورت لزوم از تدابیر دفاعی و نظامی از جمله استقرار سامانه های موشكی راهبردی پرقدرت اسكندر، یگان های ویژه آماده عملیات و بمب افكن های قاره پیما در نزدیك ترین نقاط مرزی به كشورهای عضو ناتو بهره خواهد گرفت.

در پنجمین همایش بین المللی امنیت مسكو كه با حضور 500 شركت كننده از جمله وزیران و معاونان وزارت خانه های دفاع، رییسان ستاد كل نیروهای مسلح و كارشناسان از كشورهای مختلف گشایش یافت و تا فردا ادامه دارد، مبارزه با تروریسم، مسائل امنیتی منطقه آسیا و اقیانوس آرام، ثبات جهانی و همكاری های نظامی بررسی می شود.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت سرگئی شویگو همتای روسی خود شامگاه سه شنبه در راس یك هیات برای شركت در نشست بین المللی امنیت مسكو و رایزنی های دفاعی در حاشیه این اجلاس وارد پایتخت روسیه شد.

وزیر دفاع ایران همچنین در حاشیه این نشست بین المللی دیدارهای دو جانبه ای انجام خواهد داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 8اردیبهشت1395، کدخبر: 531284: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین