پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۷۳۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
مقداد سه شنبه شب در جشن شصت و نهمین سال تاسیس جمهوری خلق چین در دمشق افزود: اس 300 یک سامانه دفاعی است و سوریه مانند همیشه از خود دفاع می کند.
شعار سال:  'فیصل مقداد' معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که این کشور از تحویل سامانه 'اس 300 ' خرسند است، ولی این کار باید بسیار پیش از این توسط روسیه انجام می شد.

 مقداد سه شنبه شب در جشن شصت و نهمین سال تاسیس جمهوری خلق چین در دمشق افزود: اس 300 یک سامانه دفاعی است و سوریه مانند همیشه از خود دفاع می کند.
وی اضافه کرد: حادثه تاسف آور سقوط هواپیمای روسی، چشم دنیا را بر اقدامات خصمانه صهیونیست ها و حمایت های آمریکا و کشورهای غربی از سیاست های ویرانگر این رژیم بر ضد سوریه باز کرد.
روسیه به دنبال ساقط کردن یک فروند هواپیمای نظامی این کشور در جریان تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه اعلام کرد که تا دو هفته آینده سامانه اس 300 را به سوریه تحویل می دهد.
این اقدام روسیه با واکنش رژیم صهیونیستها و آمریکا مواجه شده و آنان را نگران کرده است.
این مقام برجسته دولتی تصریح کرد: اسرائیل که به بهانه های مختلف بارها به سوریه تجاوز کرده از این پس قبل از هر اقدامی به خاک کشور ما، درباره پیامدهای آن بیشتر اندیشه و حساب و کتاب خواهد کرد.
وی گفت: تجاوز به سوریه، حمله به همه نیروهایی است که در این کشور با تروریسم و برای بازگرداندن امنیت و ثبات به آن مبارزه می کنند.
بر اساس ارزیابی های نظامی، دستیابی ارتش سوریه به سامانه های روسی با قدرت بالای آن، مانع ورود جنگنده های اسرائیل به آسمان این کشور می شود.
سامانه اس 300 قابلیت نصب ثابت و حمل با خودرو را دارند و موشک آن دارای کلاهک جنگی به وزن 133 کیلوگرم با قدرت انفجاری بالاست که می تواند هدف را بدون برخورد مستقیم منهدم کند.
سامانه اس 300 از نوع موشک با برد 47، 75 و 150 کیلومتر بهره می برد و اهدافی با فاصله 25 کیلومتر را هم می تواند سرنگون کند.
سامانه 'انتی -2500 ' نوع جدید اس 300 است که برد موشک های آن به 250 کیلومتر می رسد و سرعت موشک های آن از 4300 تا 10 هزار کیلومتر در ساعت متفاوت است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار: 4 مهر 1397، کدخبر: 83044527 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین