پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۷۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۳
معاون امور بین ‌الملل وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سامانه بومی سازی شده اس 300 تحت عنوان ' باور 373 ' طراحی و اجرایی شده و تا پایان امسال رونمایی می شود.

شعارسال: امیرسرتیپ دوم محمد احدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، افزود: هزینه ‌ای که جمهوری اسلامی ایران برای دفاع اطمینان بخش و امنیت خود می کند کمترین هزینه در مقایسه با کشورهای مشابه و همسایه است.

وی اظهار داشت: عربستان سعودی در رتبه سوم هزینه دفاعی و نظامی در جهان است، اما ایران با کمترین هزینه دفاعی در منطقه امنیت اطمینان بخشی را به وجود آورده است که قابل توجه می باشد و البته این مساله برای دوستان ما مسرت بخش و برای دشمنان رعب انگیز است.

امیر احدی با تاکید بر اینکه داشتن استقلال هزینه ‌ها و الزاماتی دارد که از جمله آنها خوداتکایی و خودکفایی است، یادآور شد: خود‌اتکایی باید همه جانبه باشد که البته این مقوله در حوزه صنعت دفاعی اولویت بیشتری دارد و تجربه هشت سال دفاع مقدس این اهمیت را بیشتر کرد.

وی، فرهنگ و قدرت فرهنگی را بسترساز سایر قدرت‌ها دانست و گفت: امروز قدرت نظامی و اقتصادی دو مولفه مهم در امنیت ملی است و دشمن قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تهدید نظامی کرد و به دنبال براندازی انقلاب بود و همیشه گزینه روی میز بودن حمله نظامی را مطرح کرد، اما اکنون با نتیجه بخش نبودن گزینه نظامی، حمله اقتصادی را در دستور کار قرار داده است.

امیر احدی با بیان اینکه در حمله نظامی تسلیحات و تجهیزات نقش مهمی در کنار ایمان رزمندگان و روحیه آنان دارد، افزود: ایران اسلامی امروز بدون کوچک ترین وابستگی به کشورهای بیگانه و با همت متخصصان و مهندسان جوان در صنعت دفاعی به خودکفایی رسیده است.

وی با بیان اینکه ایران سال ها قبل به توانمندی طراحی جنگنده بومی دست یافته و جنگنده بومی نسل جدید را به پرواز در می آورد، گفت: در دنیای امروز باید با خودکفایی، از نیازمندی به خارج رها شده و استقلال یابیم.

امیر احدی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی ایران به گونه ای است که قدرت ها استقلال آن را بر نمی تابند، اضافه کرد: در جنگ جهانی اول برای اینکه استعمار انگلیس بتواند به هند برود، باید حاکمیت وابسته ‌ای در ایران می داشت اما با وجود اینکه ایران اعلام بی طرفی کرد، نزدیک به نیمی از مردم کشته شدند و کشور اشغال شد.

امیر احدی ادامه داد: ایران در موقعیتی است که یا باید وابسته باشد و یا دفاع اطمینان بخش داشته باشد و از خود دفاع کند و گر نه دشمن استقلال ما را بر‌نمی ‌تابد.

وی اضافه کرد: اینکه چرا دشمنان قدرت موشکی جمهوری اسلامی را هدف قرار داده اند، به این دلیل است که چنین فناوری تسلیحاتی به ما قدرت دفاع راهبردی می ‌دهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 26مرداد1397 ، کدخبر: 83003922:www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
چه اسم قشنگی هم داره! باور! اکر باور نداشتیم به اینجا نمیرسیدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین