پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۷۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب یک فوریت طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی خواستار پرداختن هر چه سریعتر مجلس به مسئله ازدواج دختران کمتر از ۱۳ سال و پسران کمتر از ۱۶ سال شدند.
شعارسال: در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان با طرح یک فوریت منع ازدواج دختران زیر سن ۱۳ سال و پسران زیر ۱۶ سال موافقت کردند. از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در صحن ۱۵۱ نفر رای موافق، ۳۴ نفر رای مخالف و ۷ رای ممتنع دادند.

گفتنی است این طرح با امضای ۶۷ نماینده تقدیم هیئت رئیسه شده بود و نمایندگان در خصوص توجیه این طرح معتقدند پیامدهای منفی ازدواج قبل از سن رشد می‌تواند آسیب‌های زیادی از جمله آسیب اجتماعی، تلفات جانی، اختلالات روحی و روانی، محرومیت از تحصیل و مشکلاتی در خصوص تربیت فرزندان به وجود آورد.

در جریان بررسی این طرح احمد امیرآبادی فراهانی با آن مخالفت کرد که با واکنش منفی بسیاری از بهارستان‌نشینان روبرو شد. به طوری که یکی از نمایندگان به وی تذکر داد که بسیاری از مشکلات اجتماعی و آسیب‌ها به دلیل همین ازدواج‌های زودهنگام است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 4 مهر 1397 ، کدخبر: 29215 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
ا.ف75
در اینکه این مساله خیلی مهمه و در کشور ما داشت تبدیل به بحران میشد شکی نیست ولی خداوکیلی تو این مدتی که اصلاح طلب ها تو مجلس بودن قانونی برای معیشت مردم در زمینه اقتصادی هم تصویب شد که برای مردم قابل حس و درک باشه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
باید حداقل16 رو برای هم دخترها هم پسرها میگذاشتن.
آخه یه دختر 14 15 ساله چی از زندگی میفهمه؟ اونهام اگه ازدواج کنن نتیجش همین میشه که الان هست
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
واقعا سزده سال اصلا سن مناسبی نیس ک انتخاب کردن باید بیشترش میکردن :/ اگه اجرا بشه ک خوب میشه م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
خب من که به شخصه میگم اون پختگی لازم توی اکثر دختران تا 18شالگی هم ایجاد نمیشه
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین