پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۵۸۹۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
مدیر کل آموزش و پرورش فارس از حضور 850 هزار دانش آموز ، در مدارس فارس با شروع سال تحصیلی جدید خبر داد.

شعارسال: علی عسکر نجفی در آیین نمادین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس فارس، که با حضور استاندار فارس و نماینده ولی فقیه در استان، در دبیرستان نمونه دولتی الگونه ناحیه سه شیراز برگزار شد، گفت: در آخرین روز تابستان و روز غنچه ها و شکوفه ها نزدیک به 88 هزار دانش آموز کلاس اولی و نزدیک به 53 هزار نوآموز پیش دبستانی راهی واحد های آموزشی در فارس شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: در اولین روز سال تحصیلی جدید نیز 850 هزار دانش آموز در بیش از 8 هزار واحد آموزشی ،در 59 منطقه آموزش و پرورش سراسر استان، مشغول به تحصیل شدند.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده برای آماده سازی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، گفت: فعالیت های مربوط به آماده سازی مدارس در ستاد بازگشایی مدارس و در قالبت کمیته های مختلف ، از ابتدای تابستان در سراسر استان فارس آغاز شد ،تا امروز شاهد حضور دانش آموزان در محیطی آرام باشیم.

نجفی با اشاره به افزوده شدن پایه دوازدهم به نظام آموزشی کشور در سال تحصیلی جاری، گفت: برای تامین نیازمندی های این تغییر، بویژه در بخش نیروی انسانی، تمهیدات لازم توسط کمیته ساماندهی ادارات سراسر استان اندیشیده شد ، تا در آغاز سال تحصیلی با کمترین مشکل روبرو باشیم.

ساماندهی سرویس مدارس ، اجرای روند ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان ، هماهنگی با شورا های آموزش و پرورش در سراسر استان و سایر دستگاه های اجرایی برای همکاری با آموزش و پرورش در شروع سال تحصیلی جدید ، از دیگر فعالیته ای انجام شده در آموزش و پرورش استان بود که نجفی به آنها اشاره کرد.

رییس آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز نیز گفت: در سال تحصیلی 98-97 نزدیک به 70 هزار دانش آموز در ناحیه سه شیراز راهی مدرسه شدند که از این تعداد 2 هزار و پانصد نفر در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

محمد کماندار ناحیه سه شیراز را به عنوان پرجمعیت ترین آموزش و پرورش در استان فارس از نظر تعداد دانش آموزان شاغل در مدارس دولتی معرفی کرد و گفت: حدود 8 هزار و پانصد نفر از دانش آموزان ناحیه سه شیراز را اتباع خارجی تشکیل می دهند و حدود 4 هزار و دویست فرهنگی نیز در 270 آموزشگاه این ناحیه، وظیفه تعلیم و تربیت این دانش آموزان را بر عهده دارند.

وی همچنین با اشاره به افزایش مهاجرت به محدوده ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز، بر لزوم حمایت همه مسئولین از این ناحیه ، برای تامین و تجهیز فضا های آموزشی این ناحیه تاکید کرد.

گفتنی است در این مراسم استاندار فارس و نماینده ولی فقیه در استان در دبیرستان نمونه دولتی حاج قاسم الگونه آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز نواخته شد.

در حاشیه این مراسم، مهندس تبادار به همراه نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز و سایر مسئولین استانی، از توانمندی های دانش آموزان هنرستان های ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز بازدید کردند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شیرازه، تاریخ انتشار: 2شهریور1397 ، کدخبر: 125155: www.shiraze.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
خب این حجم از مهاجرت نیاز به حمایت داره که امیدوارم زمانیکه پذیرششون میکردین به فکر این موضوع هم میبودین!!
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
ا.ف75
این که اجازه بدن بچه های افغانستانی و ... هم تحصیل کنن واقعا کار خوبیه برای کشور
امیدوارم که این زمینه هموار تر بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین