پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۰۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در سال جاری در بحث پسته شمال استان ۹۰ درصد ضرر را شاهد بودیم که مرکز تحقیقات باید علت را تحقیق کند و مشکل را حل کنیم

شعارسال:رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در سال جاری در بحث پسته شمال استان ۹۰ درصد ضرر را شاهد بودیم که مرکز تحقیقات باید علت را تحقیق کند و مشکل را حل کنیم.

محمدرضا پور ابراهیمی پیش از ظهر پنجشنبه در ششمین جلسه شورای گفتگوی استانی و بخش خصوصی بیان داشت: در برنامه ششم توسعه احکامی وارد شده که یکی از آن‌ها بهره‌وری است که رشد اقتصادی برابر با میزان رشد متناسب با بهره‌وری است.

وی افزود: از ۸ درصد نرخ سالانه رشد اقتصادی ۲.۸ درصد مربوط به نرخ بهره‌وری است.

پور ابراهیمی تصریح کرد: در استان کرمان سازمان بهره‌وری سندی تهیه کرده است که در جزییات هم ورود پیدا کردند که همه دستگاه‌ها باید این سند را مد نظر داشته باشند و حتما موازی با برنامه سازمان پیش برود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سند بهره‌وری تدوین شده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی با فعالیت‌هایی که اتاق می‌خواهد انجام دهد همخوانی داشته باشد.

وی گفت: موضوع مطرح شده در حوزه بهره‌وری ناظر بر بخش کشاورزی است و بخش‌های دیگر هم از جمله بخش معدن، حوزه حمل و نقل، ارتباطات و سایر خدمات را پوشش قرار می‌دهد.

پور ابراهیمی ابراز داشت: مجموعه‌ای از ظرفیت‌های موجود در اتاق بازرگانی در زمینه بهره‌وری به ما کمک می‌کند و با توجه به مصوباتی که قبلا داشتیم سند جامعی تهیه کردیم که شامل سیاست‌ها، راهبردها و اقدامات اجرایی در آن هستیم که منطبق با اتاق بازرگانی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متوسط عملکرد شمال استان کرمان از متوسط کشوری بالاتر است اما تفاوت عملکرد جنوب و شمال کشور باعث شده میانگین ما به شدت پایین بیاید.

پور ابراهیمی بیان کرد: من معتقدم شاخص‌های استان کرمان از متوسط کشوری در بسیاری جاها بالاتر است.

وی با بیان این که اگر سالانه هزاران تن مواد غذایی در جنوب از بین می‌رود باید مسئولان آن پاسخگو باشند و این که آب‌های زیر زمینی چگونه مصرف می‌شوند و سرانه مصرف آب چگونه است بیان داشت: برای ارتقاء بهره‌وری در استان همه دستگاه‌ها باید کنار هم باشند و همدیگر را محکوم نکنیم ما اقدامات خوبی داریم اما اقدامات نیمه کاره که باید انجام شود هم در دست داریم.

وی افزود: در جنوب گازرسانی اتفاق افتاده اما مردم انشعاب خریداری نمی‌کنند و متقاضی نداریم.

پورابراهیمی به مسئله محصول پسته امسال اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری در بحث پسته شمال استان ۹۰ درصد ضرر را شاهد بودیم که مرکز تحقیقات باید علت را تحقیق کند و مشکل را حل کنیم

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار5مهر 97، کد خبر: 4414321، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
ا.ف75
ای کاش به جای این همه تحقیقات علمی میومدن از من بازاری می پرسیدن تا بهشون بگم داستان از چه قراره!
احتکار میکنن اقا! احتکار اقا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
وضعیت تولید پسته امسال کشورمون خیلی خوب نبود حتی شنیده بودم امکان داره صادرات رو از دست بدیم. این تحقیقات علمی برای ریشه یابی واقعا لازمه.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین