پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
بر اساس آخرین آمار سازمان ملل متحد از هر سه دختر معلول در این کشور یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد. این دختران هم در خانه و هم در جامعه با سوء استقاده منظم خشونت و آزار جنسی روبرو هستند.

شعارسال:در دهه گذشته کشور اتیوپی توانسته فقر را تا نصف کاهش دهد، با این حال نوجوان و بویژه دختران این کشور از رنج‌های ناشی از فقر، تبعیض و آزار‌های جنسی رنج می‌برند.

 "ابی احمد علی” نخست وزیر شیعه اتیوپی برای مذاکرات صلح که اخیرا در اریتره برگزار شد و پایان دادن به اعمال خصمانه میان اتیوپی و اریتره تلاش‌های فراوانی کرد، اما هنوز هم مردم اتیوپی با پیامد‌های ناشی از جنگ از جمله فقر گسترده دست به گریبان هستند.

اختلافات مرزی دو کشور در سال ۱۹۹۸ باعث بروز جنگی خونین شد که دو سال ادامه یافت و در جریان آن ده‌ها هزار نفر کشته شدند. دادگاه لاهه آن زمان اعلام کرد: اریتره قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته و با حمله به اتیوپی آتش جنگ را برافروخته است. در پایان این جنگ دوساله، اتیوپی کنترل همه مناطق مورد مناقشه را به دست گرفت. سازمان ملل پس از این جنگ کمیته مرزی اریتره –اتیوپی تشکیل داد و قرار شد شهرک بادم از سال ۲۰۱۵ به اریتره ملحق شود.

در پی چند دهه جنگ دسترسی هزاران نفر از دختران و پسران معلول در اتیوپی به خدمات بهداشتی با دشواری مواجه شده‌است و کودکان و نوجوانان این کشور در چرخه فقر و خشونت قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمار سازمان ملل متحد از هر سه دختر معلول در این کشور یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد. این دختران هم در خانه و هم در جامعه با سوء استقاده منظم خشونت و آزار جنسی روبرو هستند.

یکی از این دختران "عنیات بلته” نام دارد.عنیات ۱۷ ساله، نابینا متولد شده است و در روستای او این معلولیت جرم محسوب می‌شود، زیرا روستائیان معتقدند او مورد لعن خداوند بوده و خداوند هنگام تولد او عصبانی بوده است!

"فیسا آرگ هایل” یکی از کارشناسان آموزش و پرورش در ناحیه "گندر” است، که البته خود او نیز نابینا است. فیسا می‌گوید: "نوجوانان معلول عمدتا از خدمات آموزشی، بهداشتی و رفاه اجتماعی محروم هستند. دشواری صدور مجوز برای خیریه‌ها و سازمان‌های غیر دولتی نیز به شکاف خدمات‌رسانی به معلولان دامن می‌زند.

خدمات بهداشتی و توانبخشی تخصصی برای اکثر مردم قابل دسترسی نیست و کمک‌های پزشکی هم بسیار گران هستند. هزینه صندلی چرخ‌دار ۲۲۴ دلار است که برای اکثر اتیوپی‌ها مقرون به صرفه نیست و تنها تعداد کمی از دانش آموزان معلول می‌توانند در آموزش رسمی ثبت نام کنند. کشور اتیوپی با بیش از ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت تنها ۱۶۴ مدرسه برای دانش آموز ناشنوا و نابینا دارد و فقط دو مدرسه برای دانش آموزان مبتلا به اوتیسم دارد که هر دو در "آدیس آبابا” هستند! ”









شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار2مهر 97، کد خبر: 375005، fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین