پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم آب موجود در دریاچه در تاریخ ۱۰ مهر ماه رقم ۱.۰۳ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۰.۰۲ اُفت و نسبت به دراز مدت ۱۵.۰۵ درصد کاهش داشته است.

شعارسال:بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم آب موجود در دریاچه در تاریخ ۱۰ مهر ماه رقم ۱.۰۳ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۰.۰۲ اُفت و نسبت به دراز مدت ۱۵.۰۵ درصد کاهش داشته است.

آخرین آمار منتشره از وضعیت دریاچه ارومیه حاکی از آن است که تا تاریخ ۱۰ مهرماه سال جاری تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۰.۲۷ متر رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۰.۰۱ درصدی روبرو بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تراز سطح آب دریاچه نسبت به میانگین دراز مدت با کاهش ۴.۳۷ متری روبرو بوده است.لازم به ذکر است که وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر برابر با ۱۷۱۰.۷۵ کیلومتر مربع است که نسبت به اول مهرماه سال جاری کاهش ۱۲.۱۲ کیلومتر مربعی داشته است.

همچنین وسعت دریاچه ارومیه نسبت به میانگین دراز مدت با وسعت چهار هزار و ۵۱۴.۹ کیلومتر مربع کاهش ۲۸۰۴.۱۳ کیلومتر مربعی را به ثبت رسانده است.

از طرفی حجم آب موجود در دریاچه در تاریخ ۱۰ مهر ماه رقم ۱.۰۳ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۰.۰۲ اُفت و نسبت به دراز مدت ۱۵.۰۵ درصد کاهش داشته است.

بررسی تراز دریاچه ارومیه حاکی از آن است که این روز‌ها حال و روز خوبی ندارد و کاهش وسعت دریاچه و تداوم آن می‌تواند خطر بزرگی برای این دریاچه محسوب شود.

با این تفاسیر چون دریاچه ارومیه نقش موثری در اوضاع مناطق اطراف آن دارد باید با برنامه ریزی دقیق و اجرایی شدن طرح‌های احیا عوامل دخیل در کاهش وسعت دریاچه را بررسی کرد تا بتوان درصد باقی مانده از دریاچه را حفظ کرد.




شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار13مهر97، کدخبر: 457119، www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین