پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۶۰۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
با دختران عکس می‌گیرند و عیاشی می‌کنند. ثروت باد‌آورده‌ای که نه بهادر وحشی، نه داود هزینه و نه وحید خزایی و... از شم بالای اقتصادی به دست نیاورده‌اند و اینها به مثابه مهره‌های یک بیزینس بزرگ و باند به کار گرفته می‌شوند؛ باندی که از شرط‌بندی و قمار و فحشا تا رستوران‌داری و قاچاق و... را در دامنه فعالیت‌هایش تعریف می‌کند و ترکیه زمین بازی آنهاست.

شعارسال: هیچ اصالتی در هیچ‌‌یک از رفتارهایشان وجود ندارد. آنقدر همه چیز لوده و سبک اتفاق می‌‍‌افتد که خیلی زود می‌توان ادعا کرد اسکناس‌های بادآورده را آن‌طور ورق‌ورق کنار قلیان و میز قمار می‌ریزند و می‌روند. با دختران عکس می‌گیرند و عیاشی می‌کنند. ثروت باد‌آورده‌ای که نه بهادر وحشی، نه داود هزینه و نه وحید خزایی و... از شم بالای اقتصادی به دست نیاورده‌اند و اینها به مثابه مهره‌های یک بیزینس بزرگ و باند به کار گرفته می‌شوند؛ باندی که از شرط‌بندی و قمار و فحشا تا رستوران‌داری و قاچاق و... را در دامنه فعالیت‌هایش تعریف می‌کند و ترکیه زمین بازی آنهاست.

این سه کلمه را در کنار سه اسمی که بالا نوشتم به‌خاطر بسپارید تا در ادامه بیشتر درباره‌شان بنویسم.

قمار، دلار شاپرک

این روزها برای معروف شدن، البته در دنیای مجازی، سوای اینکه می‌توان شبیه یک سلبریتی یا شخصیت خاص بین‌المللی بود و حتی به‌جز اینکه می‌توان هزینه کرد و کیلو‌کیلو فالوور خرید، می‌شود با یک شوی نمایشی، رفتارهای ضدهنجار و با ایجاد یک شبکه‌ مجازی شهرت‌اندوزی کرد و در کنار آن به فعالیت‌های مالی خود نیز رونق بخشید.

تبلیغ آزادانه سایت قمار در صفحات شخصی

در اینستاگرام آدرس صفحات این سه نفر یعنی بهادر وحشی، داود هزینه و وحید خزایی را چه به فارسی و چه به لاتین سرچ کنید و به صفحات‌شان سری بزنید (اگر محدودیتی دارید در یک اتاق تنها این کار را بکنید) سوای اسم و مشخصاتی که در بیو هست، یک لینک برای ورود به یک سایت شرط‌بندی، قمار، پوکر و پیش‌بینی فوتبال و... نیز مشاهده می‌کنید.

ردپای شاپرک در نقل و انتقالات مالی

بعد از لمس لینک به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که از شما آدرس ایمیل جهت ثبت‌نام و رمز عبور می‌خواهد، البته لازم نیست حتما ایمیل واقعی باشد، چون تاییدی صورت نمی‌گیرد، حتی به ثبت شماره تلفن همراه هم احتیاجی نیست. بعد از این مرحله نوبت به شارژ حساب و آغاز بازی یا همان قمار‌آنلاین می‌رسد. این بخش همان قسمتی است که مورد انتقاد و تعجب قرار می‌گیرد. برای شارژ حساب یک حداقل و حداکثری وجود دارد، کمتر از 20 هزار تومان نمی‌توانید شارژ کنید. چهار درگاه هم برای شارژ حساب وجود دارد که نکته جالب اتصال درگاه پرداخت مستقیم به درگاه پرداخت ملت و شبکه بانکی شاپرک است. دریافت یک درگاه بانکی در شاپرک کار سختی نیست؛ یعنی همان قدر آسان است که می‌توان ردگیری پرداخت‌ها و اشخاص صاحب حساب را در آن انجام داد و فهمید که حساب برای چه کسی و به چه نامی ثبت شده است و همین‌طور اطلاعاتی از این دست. تا اینجا نکات قابل‌توجهی در دو گزاره مطرح شد: اول اینکه وحید خزایی، بهادر وحشی و داود هزینه با استفاده از ساده‌ترین روش‌های جذب مخاطب از قبیل نشر فحشا، درگیری‌های صوری، تبلیغات و توهین و... در فضای مجازی به شهرت رسیده‌اند و با داشتن وضعیت مطلوب از نظر تعداد مخاطبان با ایجاد شبکه‌ها و صفحات مجازی قماربازی و شرط‌بندی افراد را به این سمت هدایت کردند و سوای شهرت به مرحله درآمدزایی نیز رسیدند.

سکس، قاچاق انسان و ترویج فحشا

اما این همه ماجرای این افراد و دیگر دوستان‌شان نیست. با یک گشت‌و‌گذار در صفحات شخصی و صفحاتی که این افراد در آن منشن شده‌اند به روشنی تبلیغ علیه دین، نظام جمهوری اسلامی و... همچنین تبلیغ فحشا، سکس و این نوع رفتارها در کنار فعالیت‌های مربوط به شرط‌بندی‌ها و سایت‌های زیر نظرشان دیده می‌شود. نکته قابل‌تامل در این ارتباط هم این است که افرادی با چنین مشی اخلاقی و رفتاری چگونه می‌توانند به‌راحتی از شبکه بانکی کشور استفاده کنند و به جز چندبار فیلترینگ ساده هیچ برخورد و آسیبی متوجه اقدامات‌شان نشود؟ وحید خزایی مدت‌ها قبل از این اتفاقات در محافل مختلف رسانه‌ای در جایگاه فردی متهم به قاچاق انسان و رفتارهای خارج از عرف معرفی شده بود، چگونه می‌شود فردی با چنین عقبه‌ای به آسانی اقدام به تبلیغ علیه نظام سیاسی، کنش‌های فرهنگی و فعالیت‌های مالی کشور کند؟

نوسانات ارزی؛ تبدیل لیر به دلار

در ابتدای این گزارش، نکته دیگری که جهت تثبیت در اذهان عمومی عنوان کردم، مساله ارز بود. زمانی‌که نوسانات ارزی این چندوقت اخیر را درکنار خبر روز گذشته ترکیه بررسی می‌کنیم که منجر به دستگیری 417 نفر به اتهام انتقالات مشکوک پول به حساب‌های بانکی‌ای شد که اکثر این حساب‌ها متعلق به شهروندان ایرانی مقیم آمریکاست، احتمال وجود ردپای این افراد در آن نیز قوت می‌گیرد. نقل و انتقال حجم قابل‌توجهی از پول در راستای همین شرط‌بندی‌ها و فعالیت‌های آنلاین سایت‌های مورد حمایت این افراد صورت می‌گیرد که به‌صورت تبدیل و تعویض این پول‌ها با دلار افرادی که از ایران به ترکیه می‌روند، صورت می‌گیرد و این افراد در ازای دلار‌هایی که از کشور خارج کرده‌اند، لیر دریافت می‌کنند.

با این تفاسیر نکته قابل‌تامل این است که ذیل چه سازوکاری، این شبکه که همگی در جهت عناد آشکار فرهنگی (ترویج فحشا، سکس و...)، سیاسی (تهییج و تشویق جهت اقدام علیه نظام در صفحه شخصی) و دینی (بی‌احترامی به مقدسات دینی و توهین به مقام امام‌حسین(ع) در ایام محرم) هستند، می‌توانند از شبکه بانکی شاپرک جهت درآمدزایی توسط سایت‌های شرط‌بندی و قمار و... استفاده کنند و هیچ دستگاه نظارتی علیه آنها اقدامی نمی‌کند.




سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرهیختگان آنلاین، تاریخ انتشار: 12مهر1397 ، کدخبر: 22266: www.fdn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین