پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۶۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
کوتوله های مجازی که تا یک گوشی موبایل دم دست خود می بیند بی محابا و بی تحقیق و کند و کاو، هر آنچه به مغز فسیل شده شان خطور میکند تکثیر می کنند تا قافلە را درمیدان و بازار مجازی نباختە باشند
شعار سال : «خبرنگاری زرد به خبرها و خبرنگارانی اطلاق می‌شود که پایشان را از اصول حرفه‌ای و اخلاقی روزنامه نگاری بیرون گذاشته و در مورد موضوعاتی مانند رسوایی و تهمت‌های جنسی، دلالی تهمت و شبهه وارد کردن به دیگران یا دست آویز کردن موضوعات احساسی برای سوء استفاده بردن از آنها، اطلاق می‌گردد که به صورت نیمه تعریف شده‌ای توهین ناتمام (not quite libel) لقب گرفته‌است.»
با کمی دقت این زرد نویسی را می‌توان در عملکرد تعدادی از خبر نویسان کرجی مشاهده کرد. کوتوله های مجازی که تا یک گوشی موبایل دم دست خود می بیند بی محابا و بی تحقیق و کند و کاو، هر آنچه به مغز فسیل شده شان خطور میکند تکثیر می کنند تا قافلە را درمیدان و بازار مجازی نباختە باشند…
اینها با تلفیق بخشی "حداقلی از واقعیات” به "حداکثری از حدسیات”، چنان فضای قضاوت را وهم آلود کرده اند که تشخیص "سره” از "ناصره” را سخت نموده اند!
از یک طرف در جامه ای دیگر هم ظهور کرده اند که لقب "شهروند خبرنگار” به خود گرفته اند که در لحظه و آنلاینند و سر صحنه حضور دارند!
از آن سو، متأسفانه شاهدیم که برخی از اینان نیز گاه، تحت تاثیر ایدئولوژی فکری، شرایط خاص و نیز وابستگی و دلبستگی مالی شان می نگارند و بسیار پیش می آید که حداقل های حرفه ای زیرپا گذاشته می شود و "اخلاق” در معامله با پول قربانی می شود!
در مجموع کوتوله زرد نویس ، اُپراتوری است که پشت گوشی هوشمندش، مدام در حال رصد فضای مجازی است و منبع، مر‌جع و مأخذ اطلاعاتی اش همان فضای مجازی و کانال های تلگرامی و … است.
در این فضای ملتهب اما آماده امروز، این کوتوله زرد تلاش می کند، "بچه زرد” یا همان شخصیت کارتونی یا بهتر بنویسیم کاریکاتوری خود را با استفاده از موقعیت های مختلف خلق کرده و به قولی از آب گل آلود، ماهی خود را به تور بزند و سریع تر از آن در ویترین بازار مجازی، عرضه کند!

کوتوله های زرد نویس را در یابیم...

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از کانال تلگرام تریبون شهر
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
0
ببین چه جامعه داغونی داریم که امثال شما در نقش ناجی ظاهر میشن! ای بحالمون. شما رو بابد ببرن دوران ابتدایی تا مشق بنویسی عزیزم. بعد بیای خیر بنویسی تازه ببینم کی به مرحله ای برسی که بتونی درباره صحیح و غلط بودن چیزی اظهار نطر کنی...
آهای اخبار درست نویس عزیز و بالاتر از باقی اخبارنویسان، میشه به ما هم بگی معنی ناصره چیه که اینقدر هم با دقت و تاکید از باقی واژه ها متمایزش کردی؟!ناسره دیگه، نه؟!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین