پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
سیدعبدالله احمدی‌قلعه، با تاکید بر این‌که عشق مطلق والدین، مهم‌ترین عامل در شادی کودکان است، اظهار کرد: وقتی کودکان بزرگ می‌شوند، دانستن این‌که علایق، عقاید، خصوصیات و استعدادهایشان با ارزش تلقی می‌شود، پایه‌گذار شادی سال‌های بعدی زندگی‌شان خواهد بود . البته پذیرش کودک به معنای چشم‌پوشی همیشگی از خطاهایش نیست و هر کدام از ما باید یاد بگیریم که عملکرد کودک را نقد کنید نه شخصیت او را، همچنین آن‌چه را که از کودک می‌خواهیم به او بگوییم، نه آن‌چه را که نمی‌خواهیم

شعارسال:یک مشاور خانواده و کودک گفت: اولین راز پرورش کودکی شاد و سالم، عشق ورزیدن به کودک و تمجید از او است.

سیدعبدالله احمدی‌قلعه، با تاکید بر این‌که عشق مطلق والدین، مهم‌ترین عامل در شادی کودکان است، اظهار کرد: وقتی کودکان بزرگ می‌شوند، دانستن این‌که علایق، عقاید، خصوصیات و استعدادهایشان با ارزش تلقی می‌شود، پایه‌گذار شادی سال‌های بعدی زندگی‌شان خواهد بود . البته پذیرش کودک به معنای چشم‌پوشی همیشگی از خطاهایش نیست و هر کدام از ما باید یاد بگیریم که عملکرد کودک را نقد کنید نه شخصیت او را، همچنین آن‌چه را که از کودک می‌خواهیم به او بگوییم، نه آن‌چه را که نمی‌خواهیم.

این مشاور ادامه داد: وقتی کودک بداند که والدینش به او اطمینان دارند و باورش کرده‌اند، احساس می‌کند که دست یافتن به همه چیز برایش امکان‌پذیر است. افکار کودک نسبت به خود، بیشترین اهمیت را دارد. بنابراین والدین باید افکار مثبت به کودکان خود القا کنند؛ در واقع کودکان کم سن و سال با احساس امنیت، شاد می‌شوند و زمانی که چارچوب محکمی برای رفتارهایشان وجود داشته باشد، پیشرفت می‌کنند. در حقیقت کودکان در جستجوی ساختار هستند.

وی افزود: قبل از هر چیز باید به کودک خود بفهمانیم که هیچ مشکلی وجود ندارد و همه مسائل را می‌توان به اتفاق هم حل کرد. همچنین باید به او بیاموزیم که خوشبین باشد. یادگیری خوشبینی مهم است. زیرا کودک مشتاق و آرزومند به احتمال زیاد بزرگسالی شادی خواهد شد؛ به عبارتی افراد ناراضی و ناخشنود بر حوادث منفی زندگی متمرکز می‌شوند. ‌در حالی که افراد شاد به وقایعی می‌اندیشند که چشم‌انداز بهتری از آینده به آن‌ها می‌دهد.

احمدی‌قلعه تصریح کرد: باید به کودک‌مان کمک کنیم که ارتباطات دوستانه‌اش را حفظ کند و گسترش دهد. داشتن ارتباطات قوی و مهارت برقراری آن از شروط اصلی شاد زیستن در آینده است. علاوه بر این می‌توانیم اشیای مورد علاقه کودک‌مان از جمله عکس‌ها، کارت‌پستال‌‌ها، یادگاری‌ها و کاردستی‌هایی را که یاد آورد خاطرات شاد است را داخل جعبه‌ای قرار دهیم تا هرگاه فرزندمان بیمار و غمگین است و به لبخندی ساده‌ای نیاز دارد، از این جعبه کمک بگیریم.

این مشاور خانواده و کودک خاطرنشان کرد: باید به کودک‌مان بگوییم که دوستش داریم. این جمله باید اولین چیزی باشد که کودک صبح‌ها پس از بیدار شدن از خواب می‌شنود و نیز باید آخرین جمله‌ای باشد که پس از شنیدن آن به خواب می‌رود. از این‌رو، موقع دعوا و مشاجره و هر زمانی که کودک‌مان انتظارش را ندارد، باید به او بگوییم که دوستش داریم تا همیشه از عشق سرشار باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار19مهر 97، کدخبر: 97071910871،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین