پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
رئیس ارکان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پس از دفاع مقدس 6 بار در معرض تهاجم نظامی قرار گرفته‌ایم گفت: بازدارندگی موشکی، دریایی و هوایی ایران مانع حملات نظامی دشمن شد.

شعارسال: سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ارکان ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم گرامیداشت روز معلم که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: سپاه طبق قانون اساسی و اصل 150 مسئولیت نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن را بر عهده دارد و طبق قانون این مسئولیت ماندگار و دائمی است.

وی افزود: هر چه زمان می‌گذرد شاهد انواع توطئه‌ها و گرفتاری‌هایی برای انقلاب هستیم و پی می‌بریم که امام با چه دوراندیشی این سپاه را بنیان نهاد.

باقری تأکید کرد: هرچند دوم اردیبهشت به عنوان روز تأسیس سپاه در تقویم آمده اما سپاه از روز پیروزی انقلاب و حتی قبل از آن در حافظت از امام تشکیل شده بود و این انقلاب را مانند چشمش تا الان حفظ کرده است.

وی ادامه داد: در حالیکه همه دنیا با تمام توان خود در صدد ضربه به انقلاب اسلامی برآمدند نقش سپاه را در پیشگیری و طراحی و اجرا و مقابله و تقابل با دشمن و برخورد با این حوادث می‌بینیم. حوادثی از جمله حادثه طبس، کودتا و تجاوز بزرگ در نوک پیکانی به نام ارتش بعث عراق و توطئه‌هایی که کشور را تا لبه جنگ به پیش برده است اما سپاه با فرماندهی مقام معظم رهبری و تلاش و ایثار توانسته رسالت پاسداری خود را به خوبی ایفا کند.

رئیس ارکان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: چنین سپاه و انقلابی با تهدیدات بسیاری روبه‌رو است و این تهدیدات ممکن است رنگ عوض کند.

باقری تأکید کرد: پس از دفاع مقدس 6 بار در معرض تهاجم نظامی قرار گرفتیم. از جمله در حوادث حمله به افغانستان، قائله عربستان، مسئله هسته‌ای و ... .

باقری گفت: الان شاهدیم که اعضای کابینه جرج بوش پسر اعلام می‌کنند طرح حمله را تهیه و با سازماندهی نظامی آماده اجرای آن بودند.اما در سطح سیاسی مورد قبول واقع نشد. از طرفی بازدارندگی موشکی، دریایی و دفاعی ما با تلاش سرداران چون غفاری و تهرانی‌مقدم مانع آن شد.

باقری ادامه داد: ممکن است تهدید نظامی امروز کمرنگ شده باشد که این به دلیل بازدارندگی سپاه است اما مطمئن باشید اگر روزی احساس کنند تیغ بازدارندگی ما ذره‌ای کند شده لحظه‌‌ای در تجاوز نظامی درنگ نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به تهدیدات داخلی و خارجی،‌گفت: برخی از تهدیدات از درون انسان و گرفتاری‌های نفسانی است که آن را در بخش‌هایی می‌بینیم. البته نبایستی سیاه‌نمایی کنیم اما باید مراقب باشیم. معضلات و مفاسد اقتصادی و مسائل اخلاقی و چه مسائلی که به دلیل قدرت‌طلبی باعث شود از یک حزب یا یک گروه دفاع کنیم چه آن حزب و گروه به دنبال منافع خود است می‌شود مفسده سیاسی و نادرست است. ما مدافع اصل نظام هستیم نه فلان گروه و فلان شخص.

رئیس ارکان ستاد نیروهای مسلح در خصوص تهدیدات خارجی نیز اظهار داشت: مسئله نفوذ برای تأثیر بر اذهان صاحبان انقلاب و مردم شریف ایران اعمال می‌شود و دشمن مفاهیم را دستکاری و اذهان کارگران، سربازان، نظامیان و ملت ما را نسبت به اصول انقلاب اسلامی دچار تغییر می‌کند.

وی افزود: به ما می‌گویند روزگار عوض شده و شما هنوز پنجاه و هفتی هستید. می‌گویند این مفاهیم ایثار و شهادت برای الان نیست. می‌گویند این کفرستیزی که شما به آن تأکید دارید نگاهی هم به عده و عده آنها کنید و مگر تحریم را نمی‌بینید؟ این استحاله و نفوذ است که ممکن است انقلاب را از درون مانند موریانه بخورد.

باقری تأکید کرد: دشمن اسم دیگری روی سازش، کوتاه آمدن،‌اباحه‌گری و بی‌خیالی دینی می‌گذارد و آن را به خورد ما می‌دهد. آنها نسبی‌گرایی افراطی را دنبال می‌کنند لذا سپاه باید مراقب این موضوعات باشد.

رئیس ارکان ستاد نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: در دیداری که به همراه جمع خاصی از فرماندهان با مقام معظم رهبری بعد از حوادث سال 78 داشتیم ایشان فرمودند سپاه مانند یک ستون است که ما در کشور هر بخش، قسمت و مجموعه‌ای را که دچار انحراف می‌شود به آن می‌بندیم تا مدتی صاف بماند و بعد کارش را انجام دهد.

باقری خاطرنشان کرد: سپاه در پذیرش مأموریت‌های سخت و نیمه سخت و اطلاعاتی امنیتی و توسعه انقلاب در خارج پیشقدم است و کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید واقعیت روز صحنه را به دانشجویان آموزش دهیم، گفت: باید برای دانشجویان از تجربه امروز عراق و سوریه، شمال غرب و جنوب شرق و برقراری امنیت تهران در سال 88 بگوییم زیرا شرایط الان با دفاع مقدس و قائله کردستان فرق کرده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال آمریکایی‌ها 8 سال پیش در شهر رمادی با القاعده درگیر شدند و نتوانستند‌ آن را تصرف کنند. در همان زمان یکی از افسران آمریکا تز دکترای خود را تصرف یک شهر از جنس رمادی که مردم آن با تروریست‌ها همراهی می‌کنند قرار داد و 2 سال تمام یک گردان در اختیارش بود و یک شهر مانند رمادی را ساخت و تلاش کرد تا راهکار نفوذ و تصرف آن را پیدا کند که بعد به عراق رفت و آن را آموزش داد و آن شهر را گرفتند. این فرد آمریکایی سپس مقاله‌ای نوشت با این عنوان که چگونه با یک چاقو می‌توان سوپ خورد. یعنی تصرف رمادی با ارتش آمریکا به همان سختی است و راهکار آن چیست.

باقری تأکید کرد: زنده بودن دانشگاه امام حسین نیز به عجین بودن با مأموریت‌های سپاه است و با توجه به اینکه همه فرماندهان چهارگانه سپاه در اوج آمادگی هستند دانشگاه می‌تواند از آنها به خوبی استفاده کند.

در پایان این مراسم از خانواده چندین شهید و جانباز مدافع حرم تقدیر به عمل آمد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاريخ انتشار: 13 اردیبهشت 1395، کد خبر: 13950213000331، www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین